Як знайти в інтернеті гроші на свій проект?

Як знайти в інтернеті гроші на свій проект?

Інструкція по краудфандінгу, частина перша.

Що робити, якщо є відмінна ідея, злагоджена команда і для втілення мрії потрібні тільки гроші? Можна спробувати взяти кредит або знайти інвестора, а можна викласти відео з поданням проекту і пару скетчів на Kickstarter і зібрати гроші або принаймні стати знаменитим. Fix-life вивчив питання, поговорив з тими, хто допомагає російським командам на Kickstarter, і тими, хто домігся успіху.

На що збирати?

Для початку потрібно визначити шанси успіху проекту на краудфандінг-платформі. Головним світовим краудфандінг-сервісом досі залишається Kickstarter, тому почнемо з нього. До 2012 року трьома головними (і улюбленими спонсорськими) напрямками на Kickstarter були технології, дизайн та ігри. Статистику зібрав автор The Next Web і програміст Бенджамін Джексон.

1. Games
$ 50 МЛН

2. Film
$ 42 МЛН

3. Design
$ 40 МЛН

4. Music
$ 25 МЛН

5. Technology
$ 16 МЛН

У 2012 році відеоігри вирватися на перше місце. Як писали в офіційному блозі компанії, перелом стався в лютому – гра Double Fine Adventure зібрала $ 1 млн всього за 24 години. Успіх не випадковий – у творця гри Тіма Шейфер ще до релізу проекту на Kickstarter була величезна лояльна аудиторія фанатів, які виросли на його класичних пригоди Full Throttle і Grim Fandango, а його презентаційний ролик був практично шедевром DIY-комедії. Після цього кількість ігрових проектів зросла в рази, а чарт за підсумками року виглядав так: ігри (перше місце c $ 50 млн), кіно, дизайн, музика і технології.

Але це далі не дає достатньо інформації для того, щоб запускати проект. Кожна програма, гаджет або фільм – окрема історія, яку потрібно представляти своїм спонсорам спеціально. Особливості та статистику кожного проекту легко вивчити, використовуючи сайт Kicktraq. Не варто забувати вчитися на чужому досвіді.

Як збирати гроші на Kickstarter?

Візитною карткою будь-якого проекту на Kickstarter є презентаційне відео. Це рекламний ролик, який в першу чергу повинен показувати продукт і бути в міру душевним. Майбутні жертводавці повинні полюбити вас і ваш проект, а для цього в інтернеті, як відомо, потрібні не великі гроші, а вигадка. Важливе доповнення: ви повинні розповісти про свій проект гарною англійською або (в крайньому випадку) додати субтитри. Звук повинен бути ідеальним. Багато проектів не зібрали гроші, тільки тому що зробили нудне або незрозуміле відео.

Опис проекту

Під презентаційним відео знаходиться опис проекту. Основне правило: все має бути просто, зрозуміло, чесно і корисно. Краще прочитати кілька книг з журналістики або знайти знайомого редактора, щоб читачі не губилися в каші тексту. Важливо показати, що у вас вже щось є: прототипи гаджета, скетчі до відеогри, розкадровка фільму.

Не варто боятися описувати ризики. Пожертвувальники на Kickstarter – співінвестори, а не покупці, тому ваш проект повинен бути повністю прозорий.

Професійні посередники для наших проектів, які бажають потрапити на Kickstarter: «Вони – повноцінні піклувальники проекту. вони вірять в ідею проекту і допомагають автору не тільки фінансово, а й беруть активну участь у просуванні проекту по “сарафанному радіо” серед своїх друзів. Більш того, багато хто також бере активну участь у самому проекті, допомагаючи, наприклад, порадами, підкидаючи нові ідеї, вказуючи автору на помилки, допомагаючи у тестуванні продукту, коректуючи опис продукту на їхній рідній мові ».

Реклама на профільних сайтах і в блогах

Найпоширеніша помилка наших авторів сьогодні – це запуск кампаній на з думкою “А раптом повезе”, сподіваючись розібратися по ходу справи. Це не працює. Холодні контакти з пресою не працюють практично ніколи. Розсилки журналістам, навіть на публічний імейл, в основному приводять до зворотного ефекту, іноді навіть до скарг на спам або негативним оглядам ».

Кампанії цілком можна провести самостійно. Все, що потрібно, – потурбуватися цим питанням заздалегідь. Підготувати контакти, познайомитися з журналістами і редакторами, яким цікава тематика проекту. Писати редактору, який пише в основному про кіно, про те, яку чудову відкривачку ви придумали, не має сенсу. Підготовка в даному випадку означає не тільки розписаний бізнес-план але і інших нюансів.

Зовсім інша ситуація з командами, у яких вже є фанати: «Я спілкуюся з хлопцями, що зібрали кілька мільйонів доларів на Kickstarter, з індустрії комп’ютерних ігор, і там майже не було маркетингу. Хоча всі вважають, що туди вкладені величезні гроші, це не так: тут відіграють велику роль популярність авторів проектів і те, що вони роблять потрібну їх цільовій аудиторї гру. Топові портали відразу ж пишуть про такі проекти, адже для них це чудовий інфопривід. Їх підхоплюють менші гравці, блогери, інформація про проект може розлетітися по безлічі ресурсів за пару годин після старту. Але це якщо мова йде або про неймовірно затребуваний і новаторський продукт, або про проект зірки світової величини ».

Нагороди

Майже кожна краудфандінгова платформа дозволяє призначати призи за певні суми пожертвувань. У липні 2012 року на сайті Хабрахабр був описаний особливий тип колекціонерів: «Хтось може збирати виключно майки, хтось – брелоки або флешки, комусь все одно, що це, аби було певної тематики (наприклад, космос або екологія). Хтось може таким чином купувати іграшки для своїх дітей: і дитині приємно, і проекту користь, і сам отримав задоволення від створеного добра (причому двонаправленого – по відношенню відразу і до авторів проекту, і до свого улюбленого чаду!) ».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *