Як змусити людей думати?

Як змусити людей думати?

Я використовую цей прийом всякий раз, коли збираюся з колегами на обід, але ніхто з нас не може запропонувати відповідний заклад. І я пропоную піти в Макдоналдс. Ось тут-то і починається найцікавіше.

Абсолютно всі погоджуються, що ми не можемо піти туди, і тут же пропонують хорошу альтернативу. Чари, чи не так? Варто почати розмову з гіршою ідеєю з усіх можливих і тут же дискусія оживає, а люди раптово починають фонтанувати пропозиціями.

Я називаю це “Правилом Макдоналдса”: на хороші ідеї людей надихає і наштовхує необхідність відмовитися від поганої альтернативи.

Цю техніку я використовую і в роботі.

Проекти можуть починатися по різному. В одних випадках видають технічне завдання. В інших ви могли почути слух про якийсь продукт, і ось ви вже почали думати в цьому напрямку. А буває, що ідея обмірковується і обігрується місяцями і роками раніше, ніж автор вирішує поділитися нею зі своєю командою.

Якогось уніфікованого процесу творчості немає, але я прийшов до висновку, що всі творчі пошуки єдині в одному: зробити другий крок легше, ніж перший. Завжди.

Відома американська письменниця Анна Лемот відстоює ідею «чорнових начерків», Nike каже нам «Просто зроби це» [“Just Do It” – відомий слоган Nike]. Я рекомендую використовувати “правило Макдоналдса” – шокуючий людей так, щоб через неприязнь вони мимоволі придумали щось краще.

Це ж все про одне й те ж. Лемот, Nike і “правило Макдоналдс” говорять про одне й те ж – перший крок не такий страшний, як нам здається. Якось я отримав e-mail від Стіва Джобса, в якому було всього одне слово: «Дій!». Саме так. Поринайте в справу. Займеться. Припиніть багато думати.

Наступного разу, коли ви в черговий раз будете мусолити ідею, знайдіть в собі сміливість побороти внутрішнього скептика, візьміть олівець і викладіть ідею на листку паперу. Ви можете виправдовуватися, тим, що «У мене немає на це часу!» Або «По-моєму ідея дурна», або просто зависнути в мережі. Ні. Замовкніть. Припиніть саботувати себе як особистість.

Те ж саме відноситься і до роботи в команді. Коли почнеться обговорення нового проекту, візьміть маркер і зафіксуйте основні моменти проекту на дошці. Ідея може бути невдалою, але це добре! Правило Макдоналдс вчить нас тому, що ця погана ідея змусить групу думати. Думати над хорошою ідеєю.

Потрібна величезна сміливість, концентрація, хоробрість і завзятість відставити розмови і рушити вперед. Але це можливо, якщо просто почати. Зламайте початкову перепону і просто викладіть все на папері. Зробити це в своїй голові не вийде: вам потрібно написати щось, зробити замальовки або щось ще, а потім окинути отримане свіжим поглядом.

Не знаєте як почати?

Зробіть пару замальовок, а потім обізвемо їх. Скажіть «Може бути це шаленість, але що якщо …» і спробуйте перевірити отримані начерки з проблемою, яку ви хочете вирішити.

В момент, коли ви викладаєте думку на дошці, як за помахом чарівництва станеться щось неймовірне. Присутні побачать вашу ідею і запропонують власні, а також оцінять хід вашої думки. Через 15-30 хвилин ви побачите прогрес.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *