Як відповісти на питання «Розкажіть про себе»

Як відповісти на питання «Розкажіть про себе»

Ти сидиш обличчям до обличчя з роботодавцем. Він уважно дивиться на тебе і каже: «Розкажіть про себе». Тільки не це. Тебе охоплює паніка. Ти метаєшся між різними темами, домінуючими в твоєму житті: футбол, спортзал, кіно, сім’я – що він хоче знати? Розповідь про себе – найважливіша частина співбесіди. І, само собою, найскладніша.

Як відповісти на питання «Розкажіть про себе»

Говори коротко.

Це може здатися тобі дивним і нелогічним, але вся інформація, яку ти розповіси про себе, повинна вміщатися в межі однієї хвилини, якщо не менше. Частково це обумовлено необхідністю утримати на собі увагу роботодавця, але головне, щоб ти сам був зосереджений. Коли ти нервуєш, велика спокуса говорити багато й хоронити важливу інформацію під тоннами дрібниць і подробиць. Стислість – сестра таланту, ти не можеш дозволити собі розтікатися думкою по древу.

Говори про роботу.

Ми не звикли рекламувати себе. Наш перший імпульс – завалити роботодавця інформацією про особисте життя, тому ми що звикли визначати себе через захоплення і друзів. Сім’я, особисті цілі, хобі – ми готові розповісти про все, що однаково марно для роботодавця і для нас у ситуації співбесіди. Хто розуміє, що від нього вимагають професійну інформацію, той несе нескладний потік якостей на кшталт: «Я старанний, працьовитий, мотивований, пунктуальний, можу працювати в команді та самостійно».

Повір: це погано.

Приходити вчасно і розуміти робочу етику – це очікується від тебе. Позиціонувати ці якості як свої достоїнства – це все одно що продавати будинок, рекламуючи його який «має стіни, підлогу і стелю». Тобі потрібно говорити про щось істотне. Скажи, скільки років і місяців ти працюєш в даній галузі. Якщо стаж не вражає, роби упор на освіту. Розкажи, якими програмами ти володієш, якими навичками, якою технікою, що вмієш продавати – загалом, заглибся в специфіку. Не можна збиватися на тривіальне перерахування, оскільки …

Тобі потрібні цифри.

Як і в резюме, потрібно забезпечити роботодавця точними числами і цифрами – і це виведе тебе далеко вперед навіть перед більш досвідченими конкурентами. Давай розглянемо два приклади – який вразить тебе більше?

«Я працював і в залі, і на кухні. У мене в основному досвід офіціанта, але я вмію також мити посуд, доставляти замовлення, а також мені доводилося працювати в холодному цеху ».
або:

«Я півтора року працював у сімейному ресторані. Близько року я був офіціантом: обслуговував близько двохсот людей в день, на вихідних – до п’ятисот. Також я працював в кухні – пару місяців у холодному цеху, доставляв замовлення і мив посуд ».

Залежно від типу ресторану двісті людей можуть не здатися великою кількістю, зате роботодавець дізнається про твої здібності. Маючи уявлення про те, що ти можеш, йому легше прийняти рішення.

Планку вище.

Коли люди приходять на співбесіди, вони витрачають багато сил на те, щоб переконати всіх, що відповідають мінімальним вимогам в оголошенні. Пам’ятай: якщо тебе покликали на співбесіду, значить, ти вже відповідаєш мінімальним вимогам, в іншому випадку на тебе не стали б витрачати час. Мета співбесіди – показати, що в тебе більше навичок, ніж у кого б то не було іншого, хто претендує на цю посаду.

Подумай про те, як працює реклама. Вона показує тобі не просто склад продукту або механізм роботи приладу. А що ще? Привабливих і веселих молодих людей на вечірці,  цуценят що біжать у дворі гарного будинку. Вони обіцяють тобі не сам продукт, а життя, яке в тебе буде, якщо ти його купиш. Ти повинен робити те ж саме.

Розповідаючи про себе, ти повинен закласти фундамент в першій половині, а в другій – розповісти, що ти будеш робити. Ти приведеш свіжих клієнтів, поліпшиш безпеку на робочому місці і т. п. А потім …

Знайди правильний кут.

Якщо ти не блещешь досвідом і знаннями, потрібно знайти щось ще, що компенсує їх відсутність і продемонструє здатність до навчання, здатність взаємодіяти з людьми і створювати якісний сервіс. Ми всі молоді, і молодість ми повинні перетворити не в відсутність досвіду, а в енергію, витривалість і працездатність. Подумай про приклади.

«Ефект сендвіча».

Це техніка подачі поганої інформації в позитивній манері. Починай з позитивного (досвід, освіта, здібності), далі негативний (відсутність знань конкретних методик і методів), а потім м’яко переходимо до позитивного (чим ти можеш компенсувати описаний недолік). Техніка відмінно підходить для подачі твоїх недоліків.

Практика.

Запиши свою промову і промов її для себе. Коли відчуєш себе більш впевнено, ти будеш менше запинатися і перестанеш заповнювати прогалини між словами незграбним «е-е-е». Ти здивуєшся, як багато інформації можна вмістити в хвилину! Тобі потрібна щоденна практика. Якщо є така можливість, зніми себе на відео або сиди перед дзеркалом і говори сам з собою про своїх сильні і слабкі сторони, як говорив би з роботодавцем.

Легко не буде, але будь-який навик вимагає відточування. Мова довжиною в одну хвилину визначає, отримаєш ти роботу чи ні. Тому варто довести її до досконалості.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *