Як відкрити вуличний фаст-фуд?

Як відкрити вуличний фаст-фуд?

Вуличний фаст фуд – це формат підприємств громадського харчування, орієнтованих на оперативне виготовлення страв з напівфабрикатів та їх реалізацію у вуличних кіосках, павільйонах, автофургонах, а також на пересувних прилавках і візках. Відмітнна риса таких підприємств – монопродуктова спеціалізація.

Це можуть бути: чебуреки, хот-доги, бургери, сендвічі, печена картопля, шаурма, кури, шашлик, суші, піца, млинці, пиріжки, пончики і т.д. Поряд з основним асортиментом тут же продають супутню продукцію (в частці до 20%): горішки, воду, соки, жувальну гумку і т.п. Самостійний сегмент даного ринку – так званий fun food (“весела” їжа), який включає в себе попкорн, цукрову вату, чіпси і т.д.

З особливостей варто також відзначити фактор сезонності: для підприємств “вуличної” їжі найменш вдалі січень і лютий, найбільші продажі припадають на весну й осінь.

Вуличний фаст-фуд відрізняється демократичністю і найнижчою середньою сумою чека. Такий бізнес характеризується невисокою вартістю відкриття точки (від 7 до 15 тис. $), Що дозволяє йому швидко розвиватися. А його рентабельність – в 10 разів вище, ніж той же показник для стаціонарного підприємства. Прибуток бізнесу залежить від наступних основних параметрів: від кількості точок, якості продукту, вибору місця, правильної оцінки ринку.

Автономність і мобільність вуличних кафе дозволяє їм працювати в будь-яких умовах, переміщаючи їх у разі невдалого місця розташування.

Фактори перспективності бізнесу.

Перше, що варто відзначити – український сучасний ринок ще недостатньо забезпечений закладами громадського харчування для споживачів середнього класу. Дана ніша сьогодні насичується шляхом відкриття демократичних кафе і підприємств фаст-фуд. У зв’язку з цим інвестиційна активність поступово переноситься з дорогого сегмента в сегмент кафе і ресторанів середньої та низької цінової категорії (вуличні фаст-фуди).

Наступний фактор перспективності полягає в тому, що попит на вуличну “швидку” їжу неухильно зростає. Якщо раніше основна маса людей воліла обідати на роботі бутербродами, то сьогодні багато хто спеціально виходить на обід. У той же час, споживчий попит в недорогих точках громадського харчування поки ще не задоволений – адже місць, де можна швидко і якісно перекусити, при цьому витративши 30 грн, не так вже й багато.

Крім того, перспективність вуличного фаст-фуду полягає в найменшому рівні ризику інвестування в порівнянні з іншими категоріями підприємств громадського харчування.

Вибір концепції.

Для початку необхідно визначити напрямок бізнесу за такими характеристиками: наявність / відсутність національної складової (українська кухня – млинці, пиріжки; японська – суші; кошерна; східна і т.д.). Національний формат підкреслюють не тільки реалізованим асортиментом, а й відповідним оформленням – назвою, елементами декору, кольоровою гамою.

Спеціалізація на певному продукті, основні з яких:

Кури-гриль – одночасно з ними можна виробляти і реалізувати крильця, стегенця, ковбаски, сосиски, іншу дрібну м’ясну продукцію.
Шаурма – східне блюдо з лаваша або піти, начинене рубаним обсмаженим м’ясом і овочами.
Хот-дог – гаряча сосиска в підігрітій булочці, приправлена ​​соусами, часто – з додаванням овочів.
Гаряча картопля – запечена у фользі картопля з додаванням масла, сиру і салатів.
Суші – страви японської кухні, приготовані з риби, морепродуктів, рису і особливого виду водоростей.
Салати – подаються холодними страви з дрібно нарізаних овочів, яєць, м’яса, риби, фруктів.
Млинці – готується з бездріжджового або дріжджового тіста. У готовий млинчик додаються начинки за смаком.
Пиріжки – печені булочки з начинкою.
Пончики – обсмажені в жирі кульки з тіста, посипані цукром або змащені шоколадом, медом, карамеллю і т.д.
Піца – італійська страва у вигляді запеченого круглого коржа з тіста, покритої томатами, сиром і різними добавками. Набирає популярності і її різновид – конусна піца і міні-піца.
Сендвічі, гарячі бутерброди – запечені страви з хліба із розміщеними у них начинками.
Попкорн – страва з розігрітих до високої температури зерен кукурудзи з солоними або солодкими добавками.
Цукрова вата – солодкий кулінарний продукт, виготовлений з бурякового цукру.
На додаток до основного асортименту відвідувачам можна запропонувати гарячі і холодні напої: чай, кава, молочні коктейлі, квас, лимонад і т.д.

Від концепції закладу безпосередньо залежить не тільки вибір необхідного обладнання, технологій виробництва, оформлення торгової площі і рентабельність бізнесу. Так, для цукрової вати цей показник становить 100%, для молочних коктейлів 250%, пончиків 250%; пиріжків, попкорну – 100%, курей-гриль – 50%.

Реєстрація бізнесу.

На даному етапі необхідно відкрити власне підприємство або пройти реєстрацію як індивідуальний підприємець, а також встати на облік в податковому органі, отримати документ про реєстрацію контрольно-касової техніки.

Для розглянутого бізнесу підійдуть такі види діяльності:

55.30 – “Діяльність ресторанів і кафе”;
52.62 – “Роздрібна торгівля в наметах і на ринках”;
52.63 – “Інша роздрібна торгівля поза магазинами”.

Вибір місця розташування торгового павільйону.

При виборі розміщення підприємства вуличного фаст-фуду необхідно враховувати такі фактори, як:

рівень населеності регіону;
рівень інтенсивності руху та масовості людей.

Виходячи з цього, найбільш ефективне розміщення торгових точок – в місцях найбільшої прохідності: на центральних вулицях, кільцевих дорогах, на зупинках громадського транспорту, біля станцій метро, на ринках, по сусідству з офісними та громадськими будівлями, недалеко від навчальних закладів, в зонах відпочинку , поблизу аеропортів, вокзалів.

Вибір необхідного обладнання залежить від спеціалізації бізнесу.

Що стосується пересувних кіосків, їх можна придбати у власність або орендувати. У першому випадку відбувається істотна економія на оренді, проте зростають початкові інвестиції, і виникають податкові платежі. Другий варіант – це бізнес з мінімальними вкладеннями, при цьому зростають витрати на оренду.

Персонал.

На етапі відкриття бізнесу достатньо двох продавців, які працюють позмінно. На них же покладається функція підтримки торгового павільйону в чистоті. Шукати працівників можна по оголошеннях, а також через спеціалізовані рекрутингові агентства. У персоналу повинна бути наявність санітарних книжок.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *