Як відкрити кафе без бюджету?

Як відкрити кафе без бюджету?

Протестуйте бізнес-ідею на знайомих або менеджерах сусіднього офісу, щоб зрозуміти переваги покупців і принципи ціноутворення.

Останнє літо показало, що молодих людей, охочих проявити себе в сфері громадського харчування, дуже багато. Якщо ви один з них, то вибрали дуже перспективні напрямки для самореалізації. Але зараз, швидше за все, ви стоїте перед дилемою: з чого почати?

Конфуцій казав:

«З будь-якої безвихідної ситуації є два виходи». Перший шлях – академічний, то, чого навчають в університетах: створити бізнес-план, побудувати моделі та графіки, оцінити норми рентабельності, зробити відповідні висновки за отриманими даними. Другий варіант – партизанський. Ви виробляєте якусь гіпотезу і перевіряєте її на практиці.

1. Пошук ніші

Перший крок, який потрібно зробити, – скласти меню або визначити яку-небудь потребу ринку. Наприклад, ви вважаєте, що у вашому місті немає, наприклад, круасанів. Чудово! Ви самі відчули потребу і впевнені, що є такі ж люди, як ви, які готові купувати цю випічку. Тепер потрібно з’ясувати, наскільки затребуваний обраний продукт.

Ігор Єгоров
Ігор Єгоров в 2011 році створив свою першу компанію «ЕдаСюда» – сервіс групового замовлення їжі з ресторанів. Після низки трансформацій бізнес-моделі компанія перетворилася на логістичний сервіс. В даний момент працює над новим проектом «Смартомато», який дозволить здійснювати онлайн-замовлення і доставку для ресторанів.

У молодих хлопців, що живуть в Москві, Санкт-Петербурзі та інших великих містах, в цьому сезоні була маса можливостей перевірити свої гіпотези завдяки таким людям, як Настя Колєснікова і її рух «Місцева їжа». Вона організувала міські маркети їжі і надала хлопцям майданчики, на яких вони змогли вільно продавати свої гастрономічні товари.

Якщо у вашому місті немає подібних маркетів, то можна заявити себе на спортивні заходи, міські свята і фестивалі, що проводяться муніципалітетом, як кейтерингові компанії (від англ Катер -. «Постачати провізію») для того, щоб протестувати вашу продукцію і подивитися, будуть люди купувати її в принципі.

2. Цільова аудиторія

Цей досвід необхідний, але недостатній, бо люди, які приходять на захід, схильні до отримання задоволення. Якщо їм щось не сподобалося, то вони все одно будуть ставитися до вас поблажливо. Володіючи лише таким досвідом, не можна вибудовувати на ньому бізнес.

Наступний крок – визначення цільової аудиторії. Такою може бути молодь, співробітники офісів, мами, які гуляють з дітьми. Потрібно випробувати гіпотезу саме на своїй цільовій аудиторії.

Наприклад, якщо ви збираєтеся орієнтуватися на співробітників бізнес-центрів, то спочатку безкоштовно надайте близьким і друзям свою продукцію. Складіть міні-анкету і попросіть їх заповнити її. За їжу вони готові заплатити стільки, скільки вважатимуть за потрібне. Це дозволить вам побачити реальну вартість продукту.

На цьому етапі вам необхідно зрозуміти, за рахунок чого ваш бізнес буде рости: чому люди купуватимуть круасани саме у вас. Якщо ви робите найкращі круасани, але їх собівартість висока, так як тісто привезено з Франції, то не факт, що ваша продукція буде користуватися попитом.

Відповідно, зворотній зв’язок від вашої цільової аудиторії дасть вам зрозуміти, в які цінові рамки потрібно вкладатися, виходячи з чого можна оцінити собівартість продукції та інші витрати.

3. Собівартість

Після того як ви більш-менш визначитеся з ціною продажу, необхідно розробити приблизну бізнес-модель вашої діяльності та розвитку. Молодь, яка тільки приходить в цей бізнес, природно, намагається робити все якісно. Основний її посил такий: «Ми втомилися від всього того, що є зараз, від великих компаній, які економлять на всьому. Ми зробимо якісний продукт! ».

Але ціна, яку готовий заплатити клієнт за ваш продукт, обмежена. Якщо з 400 рублів, які ви просите за продукт, 200 рублів становить його собівартість, то у вас залишається дуже мала прибутку для покриття операційних витрат на оренду і персонал. Варто врахувати, що витрати на оренду складуть 10-15% від вартості вашої продукції, витрати на персонал навряд чи будуть менше 10%.

Не забудьте про податки та інші операційні витрати (охорона, зв’язок, комунальні платежі). Якщо ви впевнені, що все прорахували і врахували, і у вас залишилося солідна розбіжність між доходами та витратами, то можна від теорії переходити до практики.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *