Як вибрати велосипед?

Як вибрати велосипед?

Запланувавши покупку велосипеда певної вартості, відвідайте кілька спеціалізованих магазинів, щоб мати уявлення про різні марки, які найбільше підходять за ціною. При цьому найкраще вибирати ту модель, яка матиме найвищі технічні характеристики, у тому числі найбільш якісну раму. Візуальне оформлення велосипеда, а точніше ліхтарики, крила і безліч інших пристосувань, ніяк не впливають на експлуатаційні якості моделі, не повинні відігравати вирішальну роль у виборі. Все це можна встановити на велосипеди будь-якої марки і в будь-який час. Не останнім критерієм при виборі, а швидше навіть важливим, є авторитет фірми-виробника і продавця в даному сегменті ринку.

Країна виробник

Останнім часом більшість провідних виробників побутової техніки та електроніки виробляють та складають на території Азії, і це не становить ніякої таємниці. Від них не відстають і вело-виробники. Крім того, багато американських та європейських фірм-виробників, в тому числі і спеціалізована, Скотт США, Марін, Shwinn, GT, Trek практикують розміщення замовлень на виготовлення своїх велосипедів різних моделей на заводах інших виробників, а точніше китайських і тайваньських. З цієї причини, вибирати велосипед через наклейки на рамі не варто, якщо його вартість не перевищує більше $ 1200, то його походження не саме «елітне». Зокрема йдеться про бюджетні категорії гірських велосипедів, вартість яких варіюється в межах $ 300.

Правильний вибір розміру

Найпоширеніша помилка при покупці велосипеда – неправильно підібраний розмір. Найчастіше це відбувається через відсутність асортименту в окремо взятих магазинах або торгових центрах, тобто покупцеві нема з чого вибрати. Важливо запам’ятати, що будь-яка фірма-виробник випускає кілька ростовок будь-якої моделі велосипедів. Розмір рами-це не що інше, як відстань від осі каретки до кінця перетину підсідельного штиря з підсідельною трубою. Вимірювання проводяться в дюймах.

Розміри рам

Дуже маленька XS. Xsmall 14 “-35,4
Маленька S. Невеликі 16 “-40,6
Середня М. Середня 18 “-45,7
Вище середнього л. Великі 20 “-50,8
Велика XL -Xtra Велика 22 “-55,8
Надвелика XXL 24 “-60,8

Кілька рекомендацій по правильному підбору розміру рами відповідно до зросту:

Рама Зріст, см
14 ”    135-155
16 ”    150-165
18 ”    165-178
20 ”    175-185
22 ”    185-195
24 ”    190- 210 і більше

Для хардтейлів (велосипеди з переднім амортизатором):

Розмір                 14             15             16            17            18             19            20             21             22            23             24
Зріст см.         135-150; 150-160; 155-165; 165-175; 170-180; 175-185; 180-190; 185-190; 185-195; 190-200; 195-210

Раму необхідно підбирати залежно від індивідуальної будови людини.

Одним з важливих значень правильного вибору рами є довжина ніг. При цьому не варто забувати про те, що у кожного виробника існує своя власна геометрія рам, яка відрізняється від інших. Таким чином, рама розміром 18² в одного виробника може відрізнятися від рами в 18² іншого, не дивлячись на те, що вони повинні бути однакові.

Головне правило підбору розміру велосипедної рами

Як вибрати велосипед?

Встаньте на рівну поверхню, велосипед помістіть між ніг. Відстань між вами і рамою має бути близько 10 см. Це необхідно для зменшення травматизму при аварійному та різкому зіскакуванні під час руху. У випадку якщо ви любитель спокійної їзди, то це правило можна опустити, але тоді ви повинні віддавати собі звіт у своєму виборі. Часто це правило ігнорується при виборі байка для підлітка. І це не дивно. Не всі можуть собі дозволити купувати новий велосипед щороку.

Визначення розміру велосипедної рами за формулою Ейнштейна:

Зробіть замір довжини ніг
Отриману величину помножте на 0,56
Далі сумму розділіть на 2,54
Отримане число – фактичний ріст

Найчастіше, кращим способом вибору ростовки є консультація фахівця (продавця).

Хардтейл (жорсткий хвіст – англ.) – Велосипед, що має передню амортизаційну вилку.

На сьогоднішній день це найбільш популярний тип гірських байків у всьому світі, та й самий основний.

Більшість спортсменів використовують саме цей тип, беручи участь в крос-кантрі.

Найчастіше виготовляються з хроммолібдена, карбону, алюмінію та титану.

Для кращого гальмування, більш агресивні і маневрені моделі обладнуються дисковими гальмами. Це робиться тому, що вони більш потужні, ніж ободові гальма. Також такі велосипеди можуть мати або гідравлічний, або механічний привід.

Хардтейл комфортний- призначений для комфортної їзди

Комфортний хардтейл. Дана модель з переднім амортизатором прекрасно підходить для любителів спокійної і комфортної їзди. Завдяки виносу керма, посадка більш пряма. Найчастіше сідло розташовується на амортизованому підсідельному штирі. Плавне і безшумне пересування по асфальтовому покриттю досягається завдяки не особливо розвиненому протектору середньої товщини, що характерний для даного типу велосипедів.

Двухпідвіс (повне призупинення) – Найпоширеніший і головний представник сімейства повнопідвіскових гірських бойків.

Комфортна їзда на цьому типі гірських велосипедів досягається за рахунок наявності амортизатора і спереду, і ззаду.

Багато хто з них виробляються з алюмінію, рідше-з карбону. Найбільш дешеві моделі виконані зі сталі.

Вага: 10,5-16 кг (алюміній)

Ціна: від 1000 до 10000 вічно зелених

Фрірайд.

Двухподвес – відмінний вибір для любителів екстриму.

Головна відмінність від попередньої моделі – двухкоронна вилка. Крім цього велосипед цього типу обладнаний або дисковими гальмами, або гідравлічними. Відповідно, даний тип відрізняється великою вагою. Найчастіше для їх виробництва використовується алюміній.

Механізми та вузли гірських бойків

Як вибрати велосипед?

Не дивлячись на те, якої марки ви виберете велосипед, всі його деталі, не рахуючи рами, вироблені різними фірмами-виробниками. З цієї причини стає складно в них розібратися. Розглянемо найважливіші частини байка.

Амортизаційна вилка

Якщо говорити про жорсткі передніх вилках, то вони вже в минулому. На сучасних моделях гірських велосипедів амортизаційні вилки невід’ємний атрибут, і тільки самі бюджетні моделі їх не мають. Найбільшого поширення набули пружинно-еластомірні амортизаційні вилки. Також зустрічаються більш дорогі види, до яких відносяться пружинно-гідравлічні і повітряні (найновіші). Залежно від моделі гірського байка хід вилки відрізняється таким чином:

крос-кантрі – 2,5-4,5 дюйма;
даунхіл –         4,5-7 дюймів.

Як вибрати велосипед?

Серед виробників вилок найбільш відомі наступні: HeadShok (Cannondale), Рок Shox, RST, Manitou, Marzocchi. Більше того, досить популярними стали вилки, які вироблені в Тайвані, але при цьому, що володіють гідними характеристиками і доступною вартістю. Серед тайваньських виробників відомі: Балістичний, SR Suntour, Top Gun.

Перемикачі

Перемикачі діляться на передні і задні. Вони мають найважливіше значення, як деталь гірського велосипеда, після рами. Завдяки передньому перемикачу відбувається перекидання ланцюга між трьома передніми зірками на системі. За рахунок заднього перемикача відбувається перекидання ланцюга між 6-9 задніми зірками на касеті. Найпопулярніші перемикачі виробляються фірмами SRAM і Shimano.

На кермі розташовуються монетки-ручки перемикачів, які приводять їх в дію. Ліва ручка приводить в дію передній перемикач, а розташована праворуч – задній.

Монетки існують двох типів:

Rapidfire (репідфайр), вироблені фірмою Shimano. Вони мають два важелі. Один з них перекидає ланцюг з зірок більшого розміру на менші, а другий важіль – назад. Переключаються вони за допомогою пальців (вказівного і великого).

Влада Shift (гріпшіфт), представлені фірмою SRAM. Даний перемикач зовні нагадує ручку перемикання газу на Мотобайку. Перемикач приводиться в дію шляхом обертання ручки. Відрізняється від попереднього виду тим, що дозволяє перемикати швидкості одним рухом.

Вибір між цими системами залежить суто від технічних пристрастей кожного, так як очевидних переваг перед один одним вони не мають.

Дешевші велосипеди можуть бути обладнані перемикачами Топ Кріплення (таблетки), які мають один важіль. Поширені таблетки від фірм SRAM і Shimano.

Гальма

Найпоширенішими і популярними вважаються гальма V-гальмо (ві-брейк) від фірми Shimano. З’явившись на ринку, вони відразу завоювали величезну популярність, вирізняючись особливою надійністю, малою вагою і бездоганною роботою. Випуск подібних гальмівних систем налагодили і інші фірми. Найбільш відомі серед них Tektro і Avid. Цього року з’явилися гальма “ви-брейк” від SRAM.

Як вибрати велосипед?

Варто виділити фірму Магура. Вона виробляє гідравлічні велотормоза. Їх висока ціна абсолютно відповідає їх якості. Через високу вартість, необхідність наявності особливої ​​втулки, а так само несумісності з багатьма рамами, вони не набули широкого поширення.

Як вибрати велосипед?

Система

У систему входять шатуни і передні зірки. Можна навіть сказати, що це серце гірського байка. Головними вимогами до систем виступають невелику вагу і жорсткість. Багато велосипедів обладнані системами від відомої фірми Shimano. Крім цього, популярні і системи від фірми Сугино, SR Suntour, Tracer, Циклон.

Основа велосипеда – рама

Це один з важливих конструктивних елементів. На сьогоднішній день існують рами зі сталі, хроммолібдена, алюмінію, титану, магнію, карбону і спеціальних сталевих сплавів.

Сталь

Найпоширеніший матеріал, який використовується для виготовлення молодших, бюджетних моделей гірських бойків. Серед плюсів можна виділити низьку вартість, простоту у виготовленні і гарну міцність. Найбільший мінус – велика вага.

Хроммолібденова сталь.

Являє собою сплав молібдену і хрому. Притаманні всі якості сталі, але при цьому володіє меншою вагою, чим і відрізняється від сталі.

Алюміній.

Незважаючи на свою легкість, він має високу міцність. Завдяки йому з’явилася можливість виготовлення рам, труби яких мають більший діаметр і товщину стінок. Його використовують велосипеди середнього класу і вище. Рами, виконані з цього матеріалу, відрізняються більш агресивним виглядом.

Титан.

Відноситься до дорогих матеріалів, відрізняється міцністю. Не має великого поширення, оскільки має високу вартість і мало чим відрізняє від алюмінію і хроммолібденової сталі.

Магній.

Певна новинка у виробництві велосипедів. Хоч і легкий, і міцний, але має високу вартість. Тільки починає завойовувати ринок.

Композити.

Досить новий матеріал, що використовується у виробництві велосипедів. Для виробництва рам з композиту використовують фіберглас, нитки карбону, кевлар, а також різні смоли, використовувані для скріплення. Завдяки різним комбінаціям матеріалів, смол, а також методів скріплення, досягаються різні задані характеристики. Рами з композиту не стійкі до падінь і ударів.

Спецсплави.

Мають унікальні характеристики, які часом перевершують характеристики легендарного титану. Найчастіше до складу таких сталей входять рідкоземельні елементи.

На сьогоднішній день, серед усіх матеріалів, лідирує алюміній. Але однозначно сказати, який матеріал краще – не можна.

Якісну раму можна відрізнити за «баттинг».

Він являє собою процес виготовлення труб. Він дозволяє отримати вироби, що мають різну товщину стінок. Таким чином, завдяки «баттингу», місця з більш високим навантаженням отримують більш товсті стінки, а там де навантаження мінімальне, то і стінки тонші. За рахунок цього рама велосипеда стає міцнішою, а її вага не збільшується, навіть навпаки, стає легше. Баттинг ділять на три види:

одинарний. Тільки один кінець труби зі збільшеною товщиною стінок;
подвійний. Обидва кінці посилені;
потрійний. Товщина змінюється тричі.

Виробники гірських велосипедів прагнуть зменшити вагу байків, і лише за допомогою баттинга їм вдається наблизитися до позначки в 1300 гр.

Якщо говорити щодо вартості рам, то найдешевшими є сталеві. Далі йдуть хроммолібденовая, потім титанові і карбонові. При цьому алюмінієві, хроммолібденновие і титанові відрізняються вартістю і залежно від їх якості. Тому якісна алюмінієва рама може бути дорожче неякісної титанової. Крім цього, на вартість впливає вага рами, виробник і її якість.

Навісне обладнання

Навісне обладнання відноситься до важливих критеріїв, на які варто звернути увагу при покупці велосипеда. Головний орієнтир – обладнання від японського виробника Shimano. Умовно їх можна розділити на спортивний клас і аматорський. У таблиці нижче наведено порівняльний перелік обладнання від Shimano і SRAM.

Shimano Коротка характеристика ОЗУ

XTR Для професіоналів велоспорту. X.0
Deore XT * Орієнтир для любителів, активно використовується спортсменами, висока ціна X.9
Deore LX * (до 2009 року)
SLX (з 2009 року) Справжня якість. Призначені для найкрутіших любителів і спортсменів X.7
Deore Початкова спортивна група. X.5
Nexave Орієнтована передусім на велотуристів –
ALIVIO Найкраще для любителів Х.4
Acera Середній хороший рівень для любителів 3.0 / MRX
Альтус Середній хороший рівень для любителів 3.0 / MRX
Турнір ** Хороший початковий рівень для любителів TRX
* – Заради лаконічності часто вказується просто як XT і LX, Deore опускаючи приставку перед найменуванням.
** – Іноді для простоти просто вказується SIS, що означає – система Список Shimano

Любителі швидкої, а також агресивної бездорожних їзди воліють спортивний клас устаткування, що зовсім не дивно. Воно має меншу вагу, високу надійність.

Найчастіше на один байк встановлюється обладнання різних класів для того, щоб можна було досягти кращих показників при доступній вартості.

Супутні аксесуари

Купівлею одного велосипеда вам не обійтися. Рекомендується придбання наступних речей, наявність яких якщо не обов’язково, то бажано: фляга, насос, шолом, запасні камери, крила, проблисковий маячок або ліхтарик, універсальний складаний ножик, що має викрутки і шестигранники. Все це обов’язково вам знадобиться! Бажаємо приємної їзди!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *