Як ваша мова вбиває довіру до вас?

Як ваша мова вбиває довіру до вас?

Як ваша мова вбиває довіру до вас?

1. Жаргон

Коли звичні слова вимовляються з новим сенсом, щоб мова звучала більш «бізнесово». Наприклад: «За допомогою євангелістів ми звертаємося до адвокатів, щоб в діалозі знайти важелі впливу …». При цьому любителі бізнес-сленгу рідко замислюються, чи розуміють їх оточуючі, а деякі ще й осудливо закочують очі, коли хтось перепитує, про що мова.

Як виправити: використовуйте слова в їх словниковому значенні. Так ви будете виглядати професіоналом, а не героєм сатиричного мультфільму. Наприклад: «Ми спілкуємося з клієнтами, щоб виявити …».

2. Кліше

Це метафори, які використовуються так часто, що з них висмоктані всі соки. Наприклад, в англійській мові є вислів «out-of-the-box thinking». Дослівно «мислити поза коробки». У нас же кажуть «нешаблонне мислення». Чи англійська ідіома «hitting one out of the ballpark». В нас є схоже за змістом «потрапити в яблучко». Кліше не просто звучать банально, але і показують вашу неповагу до слухача. Інакше ви б уникали цих нафталінових фраз.

Як виправити: повністю відмовтеся від метафор або використовуйте щось свіже. Якщо зовсім не можете без метафор, зробіть їх менш «клішеобразними». Наприклад, замініть слово «вичавлені» на «висмоктані», як в абзаці вище. Додайте дрібку іронії в метафору, вставивши нове слово. Наприклад, «потрапити в горезвісне яблучко».

3. Багатослів’я

Коли ви використовуєте громіздкі і помпезно звучащі слова замість коротких і поширених, це створює у слухача враження про вас, як про пихату людину. Наприклад, «визначення стратегічних можливостей і тактичних підходів». Простіше кажучи, «планування». Або «імплементувати інформаційно-комунікаційну інфраструктуру». Простіше кажучи, «налаштувати бездротову мережу». Пишномовні слова додають промови об’ємності, але позбавляють ясності.

Як виправити: Основна проблема, що людина переоцінює важливість і значимість бізнесу або своєї роботи. Будьте скромніше. Ви ж не ракети будуєте і не операції головного мозку проводите. Бізнес – це місце, де цінується пряма розмова по справі.

4. Звуки-паразити

Коли ви, е-е-е … вставляєте слово або звук в пропозицію, щоб, ну … обміркувати, що саме, хм … ви хочете сказати. Одного разу Джеффрі Джеймс чув, як один хлопець виголосив «хм» 100 разів за п’ятихвилинну презентацію. Аудиторія майже рвала на собі волосся від роздратування.

Як виправити: Досить просто. Замість екань робіть паузи. Коли ви перериваєтеся на тишу, а не намагаєтеся заповнити час обмірковування звуками-паразитами, то мова звучить мудро. Співрозмовник розуміє, що ви ретельно підбираєте слова. Записуйте і слухайте свою промову. Це допоможе позбутися від поганої звички.

5. Інтонаційні сплески

Подібні сплески перетворюють заяву в питання. Проявляється це в тому, що ви підвищуєте інтонацію в кінці речення або, що ще гірше, будуєте пропозиції таким способом: «[заяву], розумієш?” Або “[заяву], да?». У людей складається враження, що ви самі не вірите, що можете викладати розуміння, тому змушені перепитувати.

Як виправити: Якщо сумніваєтеся, чи вловлює співрозмовник нитка бесіди, краще прямо запитати: «Ви мене розумієте?” Або “Ви все ще вловлюєте, про що я?» Іншими словами, або питайте, або розповідайте. Не змішуйте.

6. Слова-виверти

Коли обманюєте слухачів, маскуючи неприємні факти абстрактними фразами. Наприклад, говорите «оптимізація штату», маючи на увазі «звільнення». Так чинять боягузи, які бояться прийняти неприємне рішення.
Як виправити: проявіть мужність. Ви заслужите більше довіри і поваги в довгостроковій перспективі, якщо прямо скажете гірку істину, а не солодку брехню. Тому що люди рано чи пізно, але дізнаються правду.

7. Нещирі вибачення

Коли ви вибачаєтеся, бо того вимагають соціальні правила, а не совість. Наприклад, «мені дуже шкода, якщо хтось образився». Такі «вибачення» тільки посилюють образу.
Як виправити: справжні вибачення звучать так: «Я прощу пробачення за те, що зробив. Я смутно представляв наслідки, тому більше такого не повториться ». Це більше схоже на слова від серця. Якщо не можете вибачитися щиро, то взагалі забудьте про слова вибачення.

8. Кулеметна чергу

Коли ви вивалюєте потік фактів і спостережень, не спромігшись перевірити, чи цікаво це слухачеві. 95% презентацій можна зарахувати до цієї категорії, але якщо таке трапляється у звичайній бесіді, то людина виставляє себе нісенітним базікою.
Як виправити: завжди будуйте спілкування в дусі «діалогу», а не «комерційної пропозиції». Задавайте питання, відповідайте на коментарі.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *