Все, що вам потрібно знати про поло

Все, що вам потрібно знати про поло

Хто першим придумав тенісну сорочку, які поло вибирає Навальний і як змусити комір поло не згортатися. Поло, десятки років займає місце в шифоньєрах чоловіків, скоро збирається відзначати своє 80-річчя. Але це за підрахунками марки Lacoste, яка веде літочислення від створення і продажу першого поло Рене Лакост в 1933 році. Ми ж копнули глибше і дісталися до деяких фактів з темного минулого тенісних сорочок.

Все, що вам потрібно знати про поло

ІНДІЙСЬКА ГРА В ПОЛО.

Все почалося граючи. Прообразом гри, яку ми зараз називаємо поло, в середньовіччі була перська забава, в якій учасники, сидячи на конях, ганяли ключками м’яч, тибетської назви «pulu». Надалі ця гра перекочувала до Індії, а в XIX столітті не без допомоги англійських солдатів опинилася у Великобританії, де в 1871 році відбувся перший великий матч по поло.

Вже тоді на гравцях була сорочка з джерсі, що стала передвісницею класичної сорочки поло-схожа на звичайну фуфайку з планкою. Англійським кравцем, в чиїх руках опинилася ця сорочка, привезена з індійських колоній, пропонують рішення пришити до сорочок комір, щоб врятувати шию гравців від сонця, і обрізати рукава.

ФРАНЦУЗЬКЕ ПОЛО LACOSTE.

Якщо питання з формою гравців у поло було таким чином вирішене, то гравцям в теніс тієї епохи щастило менше. Тенісний стандарт в ті часи був такий: фланелеві брюки зі стрілками, заправлена ​​в них сорочка і навіть краватка – особливо не розженешся, сильно не розмахнешся. Рене Лакост, талановитий і заповзятливий тенісист, вирішив виправити ситуацію. Він чимало взяв від уже існуючої форми для поло, та й привніс багато авторських нововведень.

Лакост подовжив спинку, щоб заправлена ​​в штани сорочка не вилазила при нахилі, зробив комір еластичним, але здатним тримати форму (щоб можна було підняти його і, знову ж, захистити шию від сонячних променів), прийняв рішення шити сорочку з легкої і тонкої тканини піку, з якої поло роблять до цих пір.

У 1926 році Лакост виступав у своїй сорочці на Відкритому чемпіонаті США і в 1933 запустив масштабне виробництво. Тоді у сорочки не було імені, а був тільки код – L.12.12, в якому L – це La Chemise Lacoste, 1 – бавовна піку, 2 – короткі рукави і 12 – номер, обраний Рене для позначення сорочки з емблемою крокодила. Втім, в побуті її називали не по коду, звичайно, а так просто – тенісною сорочкою, раз вже її носять на тенісному корті.

АНГЛІЙСЬКЕ ПОЛО FRED PERRY.

Інший видатний тенісист – Фред Перрі – в 1952 році теж приймається за випуск тенісних сорочок. Відрізнити їх від сорочок Лакоста можна було за кольором. Fred Perry відразу ж налагодив виробництво кольорових поло. Lacoste до цього часу теж стали фарбувати свої сорочки, але до цього славилися тільки білими екземплярами, що, втім, було не примхою виробника, а вимогою професіоналів – білий колір форми один час був єдиним допустимим в тенісній формі. Друга істотна відмінність Fred Perry від Lacoste – це декоративні різнокольорові смуги на комірі. Закриває список помітних відмінностей лавровий вінець, який Fred Perry використовують в якості логотипу.

Fred Perry швидко заслужили схвалення співвітчизників, причому не тільки спортсменів, але і обивателів. Якщо поло Рене Лакоста, спочатку призначалася для спортсменів і тому вважалося елітарним, було символом розкішного життя, то поло Fred Perry (при, загалом-то, схожою ціною) у міру того, як перетинало кордони тенісного корту і виявлялося на вулицях Лондона, ставало , швидше, утилітарним предметом гардеробу. У підсумку до 60-их поло стало звичною, переважно для юнаків, річчю. Тільки поло Lacoste мирно лежало в шафах старанних хлопчиків з хороших сімей, а поло Fred Perry частіше потрапляло у вуличні халепи.

АМЕРИКАНСЬКЕ ПОЛО RALPH LAUREN.

Поки Fred Perry і Lacoste ділили між собою європейський ринок, американці вирішили обзавестися своїм аналогом тенісної сорочки. Не те щоб поло Lacoste не продавалися в Штатах, навпаки, вони були широко представлені спочатку в магазинах Brooks Brothers, а потім в кооперації з компанії Izod, засновник якої, не знаючи, як просувати поло на ринку, подарував кілька штук своїм впливовим друзям, серед яких виявилися Бінг Кросбі і Джон Кеннеді, і тим самим затвердив престиж поло і на деякий термін закріпив за поло назву по імені марки – izod. Проте в 1972 році Ральф Рубен Ліфшиц, відомий як Ральф Лорен, запускає власну лінію Polo Ralph Lauren, в якій є поло 24 кольорів. Саме після цього за тенісною сорочкою остаточно закріплюється назва «поло».

До початку 80-х поло знайшло таку популярність, що його занесли до книги The Official Preppy Handbook – незаперечне джерело знань про стилі преппі – з позначкою про те, що це, мовляв, невід’ємна річ у гардеробі преппі, хоч молодого, хоч вже у віці . Три впливових виробника, що зіграли значну роль в історії поло, досі залишаються впливовими гравцями на цьому ринку. Їм ми довіряємо, але іноді не проти змінити всім відомі логотипи на менш очевидні.

Як доглядати?

Куточки коміра поло мають неприємну властивість з часом закручуватися і згортатися. Виправити положення практично неможливо, але запобігти реально. Серед превентивних методів: прання навиворіт з застебнутим коміром без автоматичної сушки і покупка спеціальних стікерів на куточки коміра (шукати в інтернеті за словами «polo stays»).

Як носити?

Стилістичних питань відносно поло виникає зазвичай два: чи піднімати комір і чи заправляти  в брюки? На перше відповіді категорично немає. Піднятий комір поло, незважаючи на те що був популярний в минулому столітті (та й то тільки на тенісному корті), зараз виглядає безглуздо.

На друге питання – про брюки – відповідь НІ. Такий спосіб носіння поло вийшов з ужитку. Всі інші виникаючі питання – приватні і вирішуються по мірі надходження, але є загальний принцип. Поло – річ універсальна і невибаглива. Сьогодні ти йдеш в поло на тренування, завтра на ланч, а післязавтра, користуючись службовим становищем, дозволяєш собі надіти поло під піджак і піти в офіс.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *