Правила краудфандінгу

Правила краудфандінгу

Правила краудфандінгу

8 головних правил краудфандінгу.

Коли тобі не вистачає на щось грошей, не соромно попросити їх у першого зустрічного. У XXI столітті це не вважається жебрацтвом, це називається іншим довгим словом: «краудфандінг». Головні правила краудфандінга – перед тобою.

Правило №1.

Краудфандінгом (від англ. Сrowd – «натовп» і funding – «фінансування») – це спосіб добування грошей для будь-якого проекту, будь то будівництво дитячого будинку чи запис музичного альбому, за допомогою інтернету за рахунок добрих незнайомців.

Ти публікуєш опис своєї ідеї на сайті (краудфандінг-платформі, КП), заявляєш потрібну суму, терміни реалізації і чекаєш, поки гроші наберуться. Все те ж саме можна зробити, наприклад, і «Вконтакті», але КП зручніше: вона пропонує десяток способів переказу грошей, вирішує правові та податкові питання і є гарантією того, що ти витратиш кошти за призначенням.

Правило №2.

Улюблена тематика проектів – музика (запис альбому, гастрольний тур), кіно, література, інша творчість. Технологічні та наукові проекти в українському краудфандінгом практично відсутні, тому якщо ти придумаєш щось потрібне і оригінальне в цій області, у тебе не буде конкурентів. Збирати гроші можна на все, що не вимагає ліцензування (про косметику, алкоголі, зброю, тютюнових виробах та інш. Забудь).

Правило №3.

Ти повинен чітко назвати кінцевий продукт своєї затії: публікація книги, будівництво дитячого майданчика. Чим складніше задумка, тим більш докладним має бути опис. Ти можеш придумати найпрекрасніший у світі смартфон, але якщо перспективи його створення будуть примарні, люди не стануть платити.

Правило №4.

Краудфандінгом – не благодійність в чистому вигляді, тут меценати хочуть отримувати подарунки взамін пожертвувань, так звані «акції». Наприклад, за копію записаного тобою альбому люди відраховують 5 – 30 грн. А укупі з цікавою «акцією» зможеш отримати 300 або навіть 3000 грн. за раз. Ось легендарний аніматор Гаррі Бардін в якості «акції» на суму 15 000 грн. виставив одну зі своїх ляльок.

Правило №5.

Поясни, як ти плануєш витрачати кошти. Якщо це запуск виробництва, розпиши, яка частина піде на закупівлю обладнання, яка – на зарплату працівникам і т.д.

Але тобі не слід скупитись: роздутий бюджет нелегко зібрати вчасно, а якщо після закінчення заявленого терміну на рахунку не буде потрібної суми, кошти повернуться жертводавцям – такі правила (на сайті Planeta.ru успішним вважається проект, який зібрав від 50% заявленої суми, на Boomstarter.ru і Smipon.ru потрібно добути 100%). Включи в підсумкову суму собівартість «акцій» (витрата на відправку дисків, наприклад), 13% податків, комісію КП і комісію платіжних систем.

Правило №6.

Оптимальний термін збору грошей – від місяця до трьох. Менше, ніж за місяць, наврядчи збереш, а терміни більше 100 днів не сильно обнадіє авторів, і меценатів: люди не схильні чекати надто довго.

Правило №7.

Ти на ринку, і чим голосніше ти кричиш про свій товар, тим краще його розбирають. Традиційний спосіб заявити про себе – соцмережі, пости і репости по всім друзям і друзям друзів. Якщо ти придумав щось унікальне – спробуй зацікавити ЗМІ.

Правило №8.

Після успішного фінішу з тобою зв’яжуться, ти підпишеш документи, і зібрана сума (за вирахуванням податків та комісій) відправиться на твій банківський рахунок. Не забудь розіслати винагороди за куплені «акції». КП не може змусити тебе це зробити, але у разі невиконання зобов’язань тобі забезпечена погана слава і дірка в кармі.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *