Ідея для бізнесу. Пироги на замовлення

Ідея для бізнесу. Пироги на замовлення

В цілому, ідея схожа на партнерські млинці. За одним винятком – тут можна працювати в роздріб. Ми відкриваємо компанію з виробництва та доставки пирогів. Спочатку працюємо без стаціонарної точки. Самі печемо пироги, організуємо маркетинг, доставляємо продукцію. Як справа починає приносити дохід, починаємо масштабування.

З чого почати

Першим ділом аналізуємо ринок. Збираємо список всіх конкурентів. Нам потрібно дізнатися:

• Чим вони відрізняються від інших
• Як давно працюють
• Їх сильні сторони
• Їх слабкі сторони
• Канали залучення клієнтів
• Відгуки в соц. мережах

Навіть якщо в місті 200 000 чоловік, а подібних компаній – сотні, по-справжньому якісна пропозиція буде максимум у 10 фірм. Якісна пропозиція містить позитивні відгуки, пророблений бренд, усталені бізнес-процеси, упакований продукт. Та й в цілому це коли у компанії все чітко.

Вибираємо 5 – 6 лідерів ринку, і йдемо до них. Дивимося на ціни, прикидаємо середній чек. Потім, пробуємо дізнатися кількість замовлень за день. Множимо замовлення на середній чек і отримуємо середню денну виручку. Числа знадобляться потім для складання фінансової моделі.

Після, придумуємо ідею своїх пирогів. Тут ми підемо в нішу. А точніше, в ситуацію. Є вже багато компаній, які доставляють просто пироги. Конкуренція серед них висока. Але фірм, які печуть тільки для виїзних заходів, або для корпоративних свят, або для молодіжних вечірок, я ще не зустрічав.

Виїзні пиріжки. По-моєму, виглядають круто. У нашому випадку, ми будемо пекти для виїзних заходів.

Назвемо фірму «Гуляй, Пиріг!».

Цільова аудиторія – офіси, компанії, дитячі гуртки, молодіжні рухи, туристичні організації. Загалом, всі ті, хто вибирається на повітря для відпочинку або влаштовує вечірку і замовляє їжу.

Біль, яку ми закриваємо – біль «Задоволених людей». Любий-організатор заходу хоче, щоб відвідувачам було добре.

Тому наша комерційна пропозиція така: «Ми робимо відвідувачів ваших заходів задоволеними за допомогою наших пирогів».

Колись я організовував захід з нагоди закриття своєї марки одягу. І якби мені тоді попалася така компанія «Смачні пироги», я б, звичайно, звернувся до них. Цінність і ціну можна підвищити кратно, якщо надавати до пирогів послуги доставки та кейтерінгу.

Ще варіант – охопити виїзні заходи за містом. Уже такий менталітет у жителів країни, що якщо захід, то виїзний і обов’язково на свіжому повітрі. Доставляти один пиріг через болота і яри до голодних людей в поле – справа не з приємних. Тому ми введемо доставку дронами з ростом нашої компанії. Окрім жартів.

Сьогодні технології дозволяють організувати це без зайвих витрат і  якихось технічних складнощів. Ну доведеться нам найняти першокурсника для програмування дронів. Одною людиною в штаті більше, одним менше. Зате слух про нас піде по всьому місту.

Отже, повторюся. На цьому кроці нам важливо знайти щось істотне. Деталь, яка відрізнить нас від конкурентів. Може, ми будемо пекти тільки українські пироги. Або робити їх тільки з фруктовою начинкою. Мій варіант з виїзними пирогами – лише робочий приклад.

Після того, як визначилися з диференціацією, переходимо до аналізу попиту. Замовляємо лендінг. На ньому пишемо комерційну пропозицію. На шаблонний двигун піде 1000 – 2000 грн. Налаштовуємо таргет ВК по місцевим компаніям. Витрачаємо на це 2 000 – 3 000 грн.

Робимо візитки.

Також з назвою нашої фірми і комерційною пропозицією на ній. На дизайн піде 500 – 1 000 грн. На друк ще 50 – 100 грн. Проходимо по всіх компаніях – ЦА, які раніше влаштовували зустріч або збираються організувати захід. Тут нам важливо не продати пироги, а дізнатися, була б їм цікава наша пропозиція в майбутньому. Не соромимося і проходимо хоча б 10 – 15  потенційних клієнтів. Можна зателефонувати їм, але пройтися краще.

Наша ЦА є все більш-менш великі організації, гуртки творчості, агентства, молодіжні туристичні компанії. Знайти їх можна за запитом “виїзні заходи” в пошуку. Якщо хоча б в 3 з 10 випадків ми отримуємо позитивну відповідь, то можна діяти далі. Інакше, міняємо концепцію і починаємо по-новій.

Як варіант, домовитися з агентствами і постачати їм пироги. І так, ми провели аналіз ринку, визначили концепцію, проаналізували попит. Тепер, потрібно скласти фінансову модель.

Витрати на старт будуть приблизно такими:

• конвектомат: від 80 000 до 150 000 руб .
• Устаткування для вистоювання тіста: від 15 000 до 40
  000 грн.
• Газові плити: від 10 000 до 30 000 грн.
• Морозилка: від 12 000 до 20 000 грн.
• Холодильник: від 7 000 до 15 000 грн.
• Тістоміс: від 20 000 до 50 000 грн.
• Куттер: від 7 000 до 20 000 грн.
• Оренда приміщення: від 4 000 до 8 000 грн.
• Зарплата двом працівникам: від  8000 до 12 000 грн.
• Юридичне оформлення: від 4 000 до 10 000 грн.
Але я все ж виходжу з припущення, що хоча б перший місяць ми будемо пекти вдома. У цьому випадку нам потрібні будуть тільки:

• Продукти: від 3 000 до 6 000 грн.
• Реклама і маркетинг: від 3 000 до 7 000 грн.
• Коробки для пирогів: від 2 000 до 5 000 грн.
• Термосумки: від 4 000 до 5 000 грн.
• Послуги фуд-фотографа: від 2 000 до 4 000 грн.
• Послуги дизайнера: від 5 000 до 9 000 грн.
• Послуги ЖКГ (газ, світло, вода): від 2 000 до 3 000 грн.

Ціни грубі і можуть не співвідноситися з дійсністю. В цілому, можемо вкластися в діапазон від 21 000 до 40 000 грн, якщо працювати з дому. Я тут заклав всі можливі ризики і прорахунки.

У фінансовій моделі розраховуємо показники справи: кількість продажів, середній чек, виручка, food cost, податки, фонд оплати праці, кількість повторних покупок і т .д. Детальніше про це прочитаємо в інтернеті.

Далі, пакуємо всі наші напрацювання в бізнес-план. Йдемо з ним до досвідчених людей. Кращим варіантом буде консультація від конкурента в іншому місті. Нам вказують на помилки, коректують план і підказують шляхи вирішення. Пекти пироги ми вміємо по визначенню. Інакше сенс нам це читати?

Ще одна порада

Дуже багато в цій справі вирішує клієнтська база. Без якісного продукту нічого не вийде.

Повертаємося і починаємо діяти з дому. Опрацьовуємо меню. Відкриваємо спільноти в соц. мережах. Заповнюємо їх корисним контентом по темі. Приклади записів можна подивитися у конкурентів. Замовляємо оформлення і логотип у дизайнера. Робимо інтернет-магазин на безкоштовному движку.

Домовляємося з фотографом або студією на зйомку. Печемо пироги, фотографуємо їх для меню, викладаємо в соц. мережі і в інтернет-магазин. Налаштовуємо рекламу. Чекаємо клієнтів. Можна зателефонувати тим компаніям, контакти яких ми зібрали в Лендінзі і яким залишили свої візитки. Робимо.

Отримуємо перші замовлення.

Якщо соц. мережі та інтернет-магазин не приносять доходу, звертаємося до smm-ників. Вони в цьому варяться кожен день і знають, як зробити так, щоб будь-який товар продавався в соц . мережах.

Працюємо в такому режимі перший час. Як тільки зрозуміємо, що вийшли на потрібну якість, а масштабів кухні нам уже не вистачає, будемо розширюватися. Під діючий прибутковий проект знайти гроші в рази легше, ніж тільки під план. Тому звертаємося до знайомих підприємців з пропозицією інвестувати в нас. Отримуємо гроші і відкриваємо повноцінну стаціонарну компанію по перетворенню «людей на заходах в задоволених клієнтів».

Ось на такі заходи нам потрібно націлюватися. Я бачу 3 шляху масштабування:

1. Розширятися в суміжні напрямки з нашою головною темою. Були “пироги на захід”, відкрили ще “пироги на свята”. Зібрали клієнтську базу і стали працювати на глобальному ринку.
2. Покращуємо якість. Працювати над брендом і створенням постійної клієнтської бази.
3. Розростаємося в інших містах. Нічого не міняємо в продукті, тільки йдемо в інші регіони і відкриваємо філії.

Успіхів у ваших поченаннях.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *