Послуги, для новачків, хороший бізнес

Бізнес ідея. Доставка комплексних обідів

В цій ідеї ми будемо вирішувати дуже важливу для людей проблему, пов’язану з харчуванням. Навіть у багатьох великих містах ця ніша має вільне місце, а в поселеннях менше 500 000 чоловік ринок фактично порожній.

І так, будемось робити бізнес з доставки комплексних обідів.

В чому суть.

Десь на відшибі є стаціонарне кафе з прекрасними недорогими стравами. В радіусі кілометра від їдальні є офісні будівлі, де працюють голодні люди. Наше завдання в тому, щоб в проміжок з 11:00 до 14:00 нагодувати якомога більше голодних людей.

В інтернеті є багато статей про цю ідею. Але всі вони відразу ж пропонують відкрити свій комбінат комплексних обідів з армією таксистів на все місто і вкладеннями від 2 000 000 грн. Але ми так робити, звичайно ж, не будемо.

Цим людям доводиться ходити за обідами!

Починаємо з оцінки попиту. На аркушах А4 друкуємо форми для опитування компаній і йдемо в усі знайомі офісні будівлі.

У опитувальний лист поміщаємо поля: назва компанії, адреса, телефон, де зараз харчуються, що людям важливо в їжі.

Не соромимося стукати і заходити прямо в офіси. Пам’ятаємо, що ми пропонуємо дійсно (!) хорошу послугу – заощаджений на обідах час. Тому нам будуть раді. Ми ж не пропонуємо послуги просування в instagram.

Обхід 20 – 30 офісів можна спокійно зробити за 3 – 4 години. Так ми зберемо контакти потенційних покупців і зрозуміємо, чи варто взагалі займатися цим далі.

Послуги, для новачків, хороший бізнес

Після оцінки аналізуємо ринок.

Шукаємо компанії, які вже надають послуги з доставки обідів в офіси. Вивчаємо їх географію. Навіть якщо і є конкуренти, в 3-х годинний обідній проміжок обслужити хоча б всі 1000 офісів фізично неможливо навіть 20 компаніям. Тому перенасичення ринку немає навіть в центрі Києва!

Місця на ринку вистачить на всіх!

Потім дивимося в якій частині міста ще немає послуг з доставки обідів або де конкуренція мінімальна. Збираємо в цьому районі контакти всіх можливих кафе, ресторанів, їдалень. Повинно вийти не менше 10. На наступний день об’їжджаємо їх всі з пропозицією укласти партнерство.

Говоримо, мовляв, у нас є вихід на адміністрацію таких ось офісів. Ми можемо забезпечити вам додатковий потік замовлень з ранку і в обід в такому-то обсязі. Вам це цікаво?
7 з 10 компаній погодяться працювати. Попередньо домовляємося про обсяги закупівель і знижки на обіди. Оптимальним співвідношенням буде робота 50/50 з виручки. Домовляємося мінімум з 5-ма компаніями, тому що потужностей однієї може не вистачити в критичний момент.

Далі читаємо якомога більше статей в інтернеті про організацію доставки обідів. Вивчаємо форуми, пишемо авторам статей з питаннями, розбираємося досконально в кожній деталі. Але витрачаємо на це не більше 3 днів.

 Потім, коли знайшли ринок і визначилися з ключовими партнерами, отримуємо досвід. Як варіант, їдемо в сусіднє місто, де вже працює компанія з доставки обідів. Якщо є гроші, домовляємося з директором організації про консультацію. Якщо грошей немає, влаштовуємося в одну з компаній кур’єром. Працюємо 2 – 3 тижні, переймаємо досвід. Після звільняємося, повертаємося на батьківщину і починаємо діяти!

Послуги, для новачків, хороший бізнес

План дій, фінансові витрати і потенційних дохід.

Варіант доставки комплексних обідів на заході. Зробите так – від замовлень не буде відбоя По поверненні знову зв’язуємося з ресторанами / кафе. Вивчаємо меню і виробничі потужності кожного. Що вони можуть виробляти, в яких обсягах, яка буде ціна, яка якість, чи є у них дозволу на роботу і сан. книжки. Це не причіпки, а наша безпека в разі перевірки. Може, при обході ми випадково зайдемо в офіс працівників санстанції.

Розраховуємо, скільки ми можемо купувати обідів в даній точці. Порівнюємо з зразковим попитом, який ми отримали в на першому кроці. Дивимося, скільки кафе потрібно тримати напоготові. Укладаємо попередні договори зі столовими.

Ідеальним варіантом буде, якщо у кафе вже є якісні фотографії своїх страв. Якщо таких немає, витрачаємо на якісну фотозйомку обідів для меню.

Далі відкриваємо ВП. За кодами КВЕД можна вибрати “Торгівлю в неспеціалізованих магазинах”. У той час, як ми реєструємося в податковій, шукаємо дизайнера для верстки меню. Замовляємо дизайн меню. Потім потрібно зробити свій сайт або інтернет-магазин для прийому замовлень. З досвіду інших підприємців можу сказати, що більшість нових клієнтів приходять саме з пошуковика. Наповнюємо сайт меню. Якщо не вистачає часу робити самим, шукаємо підрядника серед знайомих. Інтернет-магазин можна зробити на спеціальній платформі, хоч на insales (платний, але проблем з ним мінімум) або wordpress (безкоштовний, але проблем буде вистачати).

Заради ваших клієнтів, будь ласка, зробіть красивіше і краще! В цей же час створюємо групи в Instagram, ВК, Однокласники, YouTube. На соц. мережі можна також підрядника, хто буде нам вести і рекламувати їх. Якщо зовсім немає грошей, можна обійтися без сайту і продавати тільки з групи ВК. Додаємо туди товари у вигляді наших страв і крутимо таргетингову рекламу на працівників офісу. У ВК пишемо, наскільки ми класні і чому комплексні обіди корисні. Для youtube можна прикріплювати камери GoPro на наших кур’єрів і викладати відео їх подорожей до клієнтів.

Сайт робиться, IP реєструється, соц. мережі ведуться. Залишилася технічна сторона справи. Нам потрібно знайти постачальників пластикового посуду, інвентар для кур’єрів і самих кур’єрів для доставки обідів. Для старту купуємо все необхідне в мінімальних кількостях. Все це можна зробити за 2 дні через Avito і пошук в інтернеті. Кур’єрів краще брати з автомобілем або велосипедом. Працювати кур’єри будуть лише 3 години в обід. На одне кафе ставимо 2 – 3 кур’єра, щоб встигнути за всіма замовленнями.

Первинні вкладення в справу:

• Реєстрація ІП – від 300 до 1 000 грн.
• Друк супутніх документів для роботи – від 100 до 500 грн.
• Термо-сумки. За 1 шт. на кожного кур’єра. Всього 3 шт. – від 1 000 до 3 000 грн.
• Спеціальна форма (кепки, футболки, наклейки) для кур’єрів – від 1000 до 3000 грн.
• Друк меню – від 4 000 руб. до 6 000 грн.
• Дизайн меню – від 1 000 до 5 000 грн.
• Фотозйомка обідів для меню – від 2 000 до 5 000 грн.
• Реєстрація телефону для дзвінків – від 100 до 400 грн.
• Друк візиток – від 100 до 300 грн.
• Розробка сайту – від 1 000 до 3 000 грн.
• Інші витрати – від 1 000 до 4 000 грн.
• Оформлення соц. мереж – від 500 до 2 000 грн.
Разом на організацію послуг доставки обідів: від 17 000 до 30 000 грн.

При наявності досвіду в підприємництві можна вкластися і в 8 000 грн. Ці витрати я складав з урахуванням можливих помилок на старті.

Як тільки ІП зареєстровано, а ми отримали дизайн нашого меню, йдемо в друкарню. Там роздруковуємо 100 таких меню і по можливості наші візитки з купонами на знижку 10% – 20% на всі замовлення, щоб своїх клієнтів ми не втратили.

Починати будемо з малого, а саме одного кафе і одного району з офісами. Розносимо меню в усі офіси і даруємо наші візитки. Чекаємо замовлення. Є дзвінки, пакуємо їжу, напружуємо кур’єрів і приймаємо наступне замовлення. Таким чином тестуємо нашу систему самостійно 1 – 2 тижні.

Логічніше буде для кожного партнерського кафе відкривати номери телефонів для прийому дзвінків, щоб визначати, звідки везти замовлення ближче.

Після тестування “докручуємо” систему спеціальними акціями, картами лояльності, можливими бонусами, магнітами в обіди, хорошою базою даних для обліку замовлень та іншими деталями.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *