Твій бізнес з дерев'яних палет або брекетів, Робимо бізнес на палет, дерев'яні палет як бізнес

Бізнес з нуля. Виробництво деревних пеллет

Ситуація така. У нашій країні досить лісу і пилорам. Відповідно, вистачає дешевих відходів деревного виробництва. А з тріски або тирси можна отримати брикети або пелети. По суті, це теж дерево, тільки з більшою щільністю, питомою теплотою згоряння, але низькою ціною.

До того ж, цільові споживачі кінцевого продукту – дачники, власники заміських будинків або жителі квартир з пічним опаленням. На щастя (чи на жаль), в Україні таких багато. Тому місця на ринку дешевого палива вистачить усім.

Хоча багато хто вже перейшли на пелети, є ще досить людей, хто не знає (або не хоче знати) про альтернативу дровам, вугіллю і гасу. На таку аудиторію ми і будемо орієнтуватися в продажах.

Я бачу два шляхи розвитку компанії

Перший – довгий. Спочатку потрібно самому добре розібратися в складі пелет. Після, істотно поліпшити технологію виробництва і зробити принципово новий продукт, який буде перевершувати аналоги за питомою теплотою згоряння  або ціною. На це піде час.

Другий – трохи простіше і хитріше. Я б спочатку досліджував місцевий ринок і набрався б досвіду. А потім, швидше за все, викотив би найдешевший продукт. В умовах, коли грошей у людей немає, а грітися треба, вирішальну роль грає ціна. У нас, все-таки, холодно всі 9 місяців в році. Так що я б зробив максимально дешевий товар, упакував б його в саму бюджетну упаковку в жовто-зелених відтінках і запустив би продукт для масового споживання. Можливо, навіть поштучно. Або як зараз продається деревне вугілля в госп. магазинах. Взяв би обсягом продажів і масштабом реклами.

Далі буду розповідати про другий шлях

Якби мені потрібно було організувати виробництво пелет, я б запропонував діяти так.

Спочатку нам потрібно розібратися в місцевому ринку. Хто продає, де, як, за якою ціною, в яких обсягах і на яких умовах. З інтернетом завдання вирішується просто. Шукаємо компанії, складаємо таблицю для порівняння. Обов’язково дзвонимо в кожну організацію, щоб перевірити за фактом якість роботи.

Далі, я б прочитав трохи більше про пеллети на англомовних сайтах. Просто тому, що технологія пресування тирси прийшла, швидше за все, з-за бугра. І першоджерело допоможе розібратися в темі швидше.

Третім кроком я б проаналізував ринки найближчих регіонів. І ще їх сусідів. Раптом, умови роботи в суміжній галузі істотно краще, ніж тут? Це важливо знати. Порівнюємо компанії також, як і на першому кроці. Тобто робимо таблицю. Але в кожному регіоні намагаємося помітити свої особливості компаній. Раптом там плата за доставку істотно нижче, так як дороги краще? Або в цій області більше лісів? Або місцева адміністрація виділяє субсидії бізнесу, пов’язаного з лісопереробкою? Все це впливає на ціну. І відповідно на нашу конкурентну перевагу.

Потім, потрібно знайти компанію лідера. Хто надає найдешевший продукт і продає більше всіх? Орієнтуємося на цю організацію. І тут навіть не важливо, якщо вона знаходиться за 200 км від нас. Важливо знати те, що дозволяє їй надавати кращі умови на ринку. Може, в їх регіоні більше лісів або старих лісопилок? Або це компанія, тісно пов’язана з адміністрацією міста? А раптом вони просто беруть обсягом і демпінгують по максимуму?

На все про все піде не менше тижня . Але так ми хоча б почнемо розбиратися в ринку.

Далі, складаємо свою комерційну пропозицію. Тепер ми точно знаємо, наприклад, що найдешевшу сировину в області А, найдешевша робоча сила в області Б, а поставляти товар найкраще в В за допомогою транспортної компанії Г. Повинні знати. Якщо складемо все, отримаємо оптимальну ціну.

Розраховуємо приблизну вартість. Викладаємо оголошення на Olx в нашому регіоні, чекаємо дзвінків. При наявності грошей платно піднімемо оголошення в пошуку.

Можна ще зовсім задурити і зробити Лендінгем. Нагнати на нього рекламу і оцінити конверсію.

З досвіду можу сказати, що дзвінки з Olx 100% будуть протягом тижня. А якщо не будуть, то ми поступово почнемо знижувати вартість пропозиції. За кожною ціною чекаємо 5 – 7 днів. Як тільки почнуть дзвонити – можемо вважати, що ми досягли рівноваги з попитом. Залишається тільки підлаштувати свої розрахунки під нові дані.

Тепер ми більш-менш знаємо обсяг продажів на найближчі пару місяців.

Всі розрахунки заносимо в фін. Модель. Плануємо продажу, середній чек, витрати, рух коштів і т.д.

Всі викладки напишемо на папері і спакуємо їх в красивий бізнес-план. Щоб через півроку посміятися над собою.

Потім, потрібно отримати досвід роботи на діючому успішному підприємстві.

Їдемо туди, де працює наша компанія – орієнтир, стукаємо до власника і говоримо щось на кшталт:

“Я бачу великі перспективи у виробництві пелетів. І хотів би згодом стати вашим дилером в місті / області N. Але спочатку мені потрібно отримати досвід і знання за фахом. Тому, якщо є можливість, то я б хотів попрацювати у вас на підприємстві місяць, щоб потім представляти вас і продавати краще за інших “.
У 80% випадків директор компанії погодиться на партнерство.

Тонкий момент: якщо нам у відповідь скажуть щось на кшталт “ага, щоб ти потім відкрив своє виробництво і став моїм конкурентом”, то ми заздалегідь домовимося в перспективі виробляти пелети тільки в сусідніх областяхі не конкуруючи безпосередньо.

Отже, дихаємо тирсою місяць, отримуємо виробничий досвід.

За цей час можна встигнути прочитати всі профільні книжки, ділові статті з оглядом ринку деревних пеллет в Україні.

Далі, як і домовлялися, їдемо в інше місто допомагати в продажах новому партнеру. Працюємо агентом 2 – 3 місяці, заробляємо перший капітал, отримуємо досвід і зв’язки.

Потім говоримо, що звільняємося і починаємо свою компанію з виробництва деревних пеллет.

Стартуємо з чистого аркуша

Але тепер у нас є безцінна теорія, підкріплена практикою, і гроші в банку на перший внесок по кредиту.

Для початку, потрібно оновити фінансову модель і переписати бізнес-план.

Далі, знайдемо постачальників необхідного устаткування. Це можуть бути наші або західні компанії.

Потім, візьмемо в партнери кого-небудь з наших нових знайомих по ринку. Того, кому ми найбільше довіряємо.

Розділимо обов’язки “виробництво, юридичні питання партнеру. Маркетинг, продаж, фінанси і персонал залишимо собі “.

Докладно не буду зупинятися над технічною стороною питання. Краще потім докладніше пройдуся по збуту. Скажу лише, що готові лінії коштують від 5 00 000 до 5 000 000 грн.

Тому кредит варто розраховувати на 1 000 000 – 2 000 000 грн.

Разом відкриваємо ТОВ. Беремо гроші. Починаємо роботу.

Так як ми збираємося виробляти бюджетні пелети, то нам потрібні машини для продукту промислової якості. Так, це не перший сорт, але і ціни тут куди краще дров і вугілля. А у нас це пріоритет.

Будемо вважати, що ми вже замовили обладнання, розібралися з розташуванням і кадрами. Набагато цікавіше займатися розвитком.

Скажу лише, що нам, швидше за все, доведеться їздити по селах і селищах, тому що великі заготівельники вже або продають відходи, або самі виробляють з них пелети.

Тим часом, відкриємо групи в соц. мережах: ВК, Instagram, telegram, youtube. Зробимо простий сайт – візитку і блог з секретами дачників. Будемо робити огляди на дачні ділянки покупців.

Ще не завадить репортаж на місцевому тв. Просто через одне оголошення навряд чи вдасться пояснити людям, чому пелети відрізняються від тих же дров. Тому найкраще працюватимуть великі розворотом в газетах або промо-сюжетами на місцевих каналах.

Нас має бути якщо не чути, то обов’язково видно! Замовляємо металеві рекламні таблички. Проїжджаємо по садовим товариствам і на парканах крутимо залізяки.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *