Бізнес ідея. Кава на виніс

Бізнес ідея. Кава на виніс

Отже, в цей раз перед нами стоїть завдання відкрити точку формату кави з собою. Вихідні дані: руки, ноги, голова, чиста кредитна історія і 24 години вільного часу кожен день протягом 2 – 3 місяців. Більше нічого.

Відкриваємо

Першою справою дивимося у вікно. У ньому бачимо місто. Воно повинно:

• Мати платоспроможну аудиторію від 19 до 30 років.
• вміщати понад 50 000 чол. для масштабування.
• Мати не надто насичений ринок. Повинно бути не більше 1 точки на район.
• Бути містом, а не селом.

Підходить? Добре.

Шукаємо місце.

Їдемо в місто, складаємо список з 20 варіантів. Швидше за все, все кавові місця поруч з інститутами, бізнес-центрами та вокзалами вже зайняті. Якщо не хочемо отримати негатив від конкурентів, включаємо голову і сідаємо думати.

Де можна розміститися?

1.На першій лінії будинків. Це коли для успішної роботи потрібно вміти представляти рекламу перехожим, порушувати нюхорі рецептори і сильно не косячити в продукті.
2.Рядом з ЦА. Це коли одні і ті ж люди кожен день купують у нас кава. Тут потрібно влаштувати день бабака, сформувати звичку купувати по рефлексу.
3. На відшибі. Варіант для Акул Маркетингу. Це коли люди підуть до нас в кафе не залежно від того, де воно знаходиться. Приклад – макдональдс. Навіть якби їх єдиний ресторан в місті відкрився десь на гальорці, в нього все одно стали б їздити люди. Тому що бренд. Тому що якість. Нам цей варіант не підходить: я не Акула, а ви не Рей Крок.

Далі будемо вважати, що haters gonna hate, у нас міцні нерви, і ми знайшли місце на першій лінії будинків тому підібрати підходяще там простіше інших.
Швидше за все, наша перша будка буде виглядати так.

Бізнес ідея. Кава на виніс

Третьім кроком, аналізуємо конкурентів.

Складаємо список з усіх кав’ярень, яким ми будемо складати конкуренцію. Дізнаємося про них якомога більше: від зв’язків з місцевими бандитами до назви постачальника стаканчиків. Надалі будемо брати їх вдалі практики, змінювати під нашу концепцію і викочувати у себе в кращому світлі. Це ринок: використовуємо і домінуємо.

Четвертим кроком, потрібно дістати кеш.

Приблизно 25 000 грн. Йдемо працювати продажником в офіс, офіціантом або прибиральником в кав’ярню. Або просто просимо у родичів, все одно. Але гроші на старт нам потрібні.

Після, формуємо ідею проекту. Сюди входять назва, логотип, позиціонування, місія, конкретний продукт, УТП, ціновий сегмент, диференціація, концепція, філософія, фірмовий стиль, наші прагнення, цінності, принципи, ключові партнери, структура витрат, доходів, ризики, боргове навантаження і … Злякалися?

Звичайно, в ідеалі потрібно пропрацювати все це заздалегідь, а потім переписувати ще і ще.
Цей бренд мені невідомий. Але він є! Але зараз нам важливі тільки 4 складові:

• Назва. Нехай наш бренд буде називатися “Ромашка”.
• Позиціонування. Натуральна кава для щасливих людей.
• Філософія. Всі ми – діти природи, а трави – наші друзі.
• Диференціація. Кавові мікси на рослинних травах.

Перечитайте ще раз і спробуйте зрозуміти таємний сенс цих визначень. Чотири складові потрібно продумати заздалегідь і заложіть їх в основу бренду. Закладаємо. Приділяємо цьому питанню 2 – 3 дні.
А якщо ця кав’ярня буде називатися «Ромашка», у неї буде бренд? Після, аналізуємо попит. Відкриваємо групу ВК і аккаунт в instagram. Замовляємо базове оформлення у дизайнера. Воно обійдеться нам в 5 00 грн. Більше витрачати не варто. Нормальний брендинг зробимо трохи пізніше.

В цій ідеї сенс соц. мереж зводитися до краудфандінгу. Говоримо людям, що ми відкриваємо кав’ярню, і нам потрібна їхня підтримка. Вони можуть вкласти зараз 50 грн в нас, а потім отримати, наприклад, купон на тиждень безкоштовної кави. Тільки будь ласка, що обіцяли, то обов’язково (!) Виконуємо і перевиконуємо. Інакше про успіх можна забути.
Кожен день звітуємо в групах про виконану роботу. І людям спокійніше, і нам легше.

Якщо вистачає грошей, пакуємо нашу ідею в нескладний Лендінг. Нам він обійдеться в 2 000 – 5 000 грн. Можна зробити безкоштовно в онлайн конструкторах. І все це господарство запускаємо у вигляді реклами в місцеві групи.

Фіксуємо результати.

Розрахунок такий, що з 1 000 осіб хочаб 10 повинні проявити інтерес до нашої справи. Є? Діємо далі.

Саме час визначитися з цільовою аудиторією нашої «Ромашки»:

• Хлопці і дівчата від 19 до 25 років. Їм потрібні фарби. Вони хочуть досвід. Добре зайдуть нові суміші кави, що бадьорить і натуральних трав, невисокі ціни і накопичувальні знижки. Виловлювати їх із загального потоку будемо яскравими штендерами, листівками і збудливою аурою нашої кав’ярні.

• Молоді люди від 25 до 30 років. Їм потрібна якість, поліпшена класична рецептура, персональний підхід. Посмішка бариста для цих людей означає більше, ніж новина про нову кавову суміші на основі маку, а звернення на ім’я та час приготування є ключем до повторної купівлі. Таких особистостей можна залучити тільки стабільною якістю, шанобливим ставленням і персональними пропозиціями.
Проходимся по району таргетированої реклами і читаємо далі.

Вивчаємо порядок відкриття подібних кав’ярень в інтернеті. Вивчаючи західні сайти, переглядаємо вітчизняний копіпаст. Головне тут – самим почати розбиратися в тонкощах кавової справи. Як тільки зрозуміємо, що нам не варто вплутуватися в це зараз, повертаємося до мого керівництва.
Закуповуємо обладнання під керівництвом наставника.

Бізнес ідея. Кава на виніс

Які будуть витрати на старт.

Нам знадобляться:

• Кавові – від 30 000 за б / у до 100 000 грн. за нову
• Кавомолка – від 10 000 до 20 000 грн.
• Холодильник – від 7 000 до 10 000 грн.
• Морозильник – від 4 000 до 10 000 грн.
• Торгова стійка – від 20 000 до 35 000 грн.
• Рекламні матеріали – від 4 000 до 10 000 грн.
• Оренда в перші 2 місяці роботи – від 10 000 до 20 000 грн.
• Ноутбук для бариста – від 4 000 до 10 000 грн.
• Блендер – від 1 000 до 7 000 грн.
• Реклама і маркетинг – від 9 000 до 20 000 грн.
• Зарплата 2х бариста за 2 місяці – від 16 000 до 20 000 грн.
• Відкриття ІП, ТОВ – від 500 до 3 000 грн.
• Людська дурість – від 10 000 до 20 000 грн.
• Закупівля продуктів (кава і трав) на 1 місяць – від 20 000 до 35 000 грн.
Всі числа грубі і є наближеними. Істина буде десь посередині.

Чую питання: а що робити з франшизою? Відповім коротко – залишити в спокої. Я б купувати її не став.

Замість франшизи ми робимо так. Пакуємо бізнес-план і знаходимо досвідчену людину. Домовляємося з нею на зустріч, викладаємо все як є і робимо пропозицію: за 10 000 – 40 000 грн. він протягом місяця працює особисто з нами і доводить «Ромашку» на стабільний прибуток. З нас кеш – з нього досвід. Все чесно. У роботі з такими людьми головне – відключити голову і робити так, як скаже наставник. Не потрібно ось цього: “я не згоден з тим, що ви пропонуєте”. І якщо такого не буде, то на виході отримуємо розкручений бренд, корисні зв’язки, зекономлені на помилках гроші і безцінний досвід роботи під керівництвом професіонала.

Творці цієї кав’ярні не думають про франшизу. Але у них все добре. На одних тільки зв’язках цієї людину з потрібними постачальниками ми заощадимо ті ж 40 000 грн, не кажучи вже про можливі помилки.

Йдемо далі.

Домовляємося з власником майданчика з приводу оренди. Реєструємося як ВП. Наш бізнес потрапляє під код 55.30 “Діяльність ресторанів і кафе”.

Після, відбираємо (!) Персонал. Якщо зводити ідею coffee 2 go до самої суті, то залишаться потрібне місце і посмішка бариста. Тому шукаємо партнерів заздалегідь. У день, мотаючись по місту в пошуках потрібних трав для сумішей, будемо проводити 2 – 3 зустрічі з потенційними баристами. З 20 – 30 кандидатур відбираємо 2-х. Працюватимуть позмінно.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *