9 способів підвищити власну продуктивність

9 способів підвищити власну продуктивність

Fix-life намагається розібратися, чому багатозадачність – це міф, і пропонує варіанти, як дійсно стати більш ефективним. Наприклад, навчитися ставити перед собою дійсно здійсненну мету – можливо, менш глобальні, але зате більш реальні.

За обідом з друзями ми перевіряємо пошту, на роботі оновлюємо статус у фейсбуці, за вечерею складаємо план на завтра. У якійсь мірі це і є побутовий прояв багатозадачності. Проблема полягає в тому, що тільки два відсотки активного населення планети, будучи багатозадачними, залишаються ефективними. Отже, інші 98% марно вважають себе продуктивними, виконуючи кілька справ одночасно.

Прагнення попоратися з усім і відразу веде до значних втрат часу при перемиканні з одного завдання на інше. Вартість такого перемикання відбивається і на якості: кожен раз виникає необхідність повернутися до проблеми, щоб перевірити і перевірити правильність її вирішення. Відповідно, чим складніше завдання, тим вище вартість такого перемикання.

Що ж робити?

На час перестати знаходитися в двох реальностях одночасно і, перебуваючи в компанії друзів, насолоджуватися приємним вечором, сміятися над їх жартами, жартувати самим або просто уважно слухати, відклавши телефон і забувши про робочу пошту. Звучить здорово, але майже нездійсненно. Проте підвищити свою продуктивність може кожен. Все, що потрібно – це відводити кожній задачі свій час.

Зрозуміло, що багатозадачність – це прагнення виконувати дві і більше завдань паралельно. У двадцять першому столітті, епосі смартфонів, планшетів і ноутбуків, можна бути багатозадачним, навіть не усвідомлюючи цього. Зрештою, на роботі кожен перевіряє фейсбук або заходить на свою сторінку вконтакті. Раз на кілька годин – це ще в кращому випадку.

9 способів підвищити власну продуктивність

Схильність до постійного використання мобільних пристроїв може негативно позначитися на здатності людини бути багатозадачною. Завдяки портативним пристроям багатозадачність стала досить частим явищем і в деяких дослідженнях отримала термін «епідемія неуважності». Негативні конотації подібного «діагнозу» суперечать поширеній думці про те, що схильність до постійного використання мобільних пристроїв може погано позначитися на здатності людини бути багатозадачною, а це, у свою чергу, спричинить за собою знижуючу продуктивність в результаті інформаційного перевантаження.

Мозок людини не пристосований до виконання кількох завдань відразу.

Сучасні дослідження мозкових процесів людини демонструють ситуацію, в якій мозок виявляється перевантажений в результаті величезної кількості завдань, з якими він повинен справлятися. При спробі впоратися з кількома завданнями в головному мозку спостерігається ефект пляшкового горла: так як завдання, що надходять одночасно, можуть бути вирішені тільки по черзі, наша свідомість хаотично переключається з однієї на іншу. Таким чином, замість того, щоб стати надпродуктивним, людина лише вимотує себе.

9 способів підвищити власну продуктивність

Ті з нас, хто перманентно перебувають у режимі багатозадачності, схильні переоцінювати свою успішність при виконанні декількох справ одночасно. Но все далеко не так безнадійно, як здається на перший погляд. Усвідомивши ілюзорність позитивних ефектів багатозадачності, можна підвищити свою продуктивність, слідуючи деяких порад.

Відкладіть телефон і будь-які інші девайси.

Під час роботи або вечері з друзями постарайтеся створити атмосферу, де можливість відволікання мінімальна. Вимкніть телефон, телевізор, інші пристрої з екраном – іншими словами все, що здатне відвернути вас від спілкування.

Дотримуйтесь розпорядку дня.

Це може бути корисно тим, хто значну частину часу проводить за комп’ютером або працює вдома. Складіть графік, в якому буде вказано, що вам робити і коли (переконайтеся, що і перерви там присутні). Так ви будете мати уявлення про результати, які повинні бути досягнуті в кінці дня.

Поставте мету.

Приступаючи до роботи над проектом, зрозумійте, що ви робите і для чого. Якщо уявити кінцевий результат і жахливо складний шлях до нього, то загроза відволікання вельми велика. А якщо думати про це шляху як про щось здійсненне, то все вже не так страшно, та й відволікатися не захочеться. Складання реального плану – найважливіший крок до досягнення результату.

Вчіться слухати.

У процесі розмови, відволікаючись на пошту та соціальні мережі, ви змушені перепитувати і витрачати вже не тільки свій час, але й час співрозмовника, що також не сприяє збільшенню вашої продуктивності (крім того, це просто неввічливо). Щоб бути хорошим слухачем, дивіться в очі мовця і залишайтеся в контексті розмови, у тому числі і подумки.

Залиште проблеми «за дверима».

Відволікати можуть не тільки повідомлення про неперевірену пошту, але і власні думки. Тому, приступаючи до справи, ви повинні або повністю встигнути впоратися з іншими проблемами, або відкласти їх рішення на деякий час.

Приберіть на робочому місці.

Порядок на столі – порядок в голові. Порядок в паперах дозволяє заощадити величезну кількість часу. Це також стосується і робочого столу на комп’ютері: підтримуйте порядок в файлах, відключіть повідомлення та закрийте браузер – так ніщо не зможе вас відволікти.

Не забувайте про перерви.

Дослідження показують, що коротка перерва лише збільшує здатність бути зосередженим. Для когось підійде прогулянка, для когось – фізичні вправи або медитація.

Блокуйте все, що вас відволікає.

На допомогу можуть прийти додатки, що відключають всілякі повідомлення на гаджетах. Наприклад, Dark Room дозволить вам тільки набирати текст на вашому комп’ютері. Anti-Social заблокує можливість перевіряти соціальні медіа під час роботи.

Висновок.

Нелегко змінити свої звички, але наука говорить нам, що з багатозадачністю не все так просто, як здається. Бути зосередженим і сконцентрованим на одному завданні складно, але це варте того. Зрештою, в довгостроковій перспективі виявиться, що «поспішати повільно» куди більш ефективно, ніж судорожно перескакувати з одного завдання на інше.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *