2 базові принципи хорошого продавця

2 базові принципи хорошого продавця

Олег Макаров, старший партнер консалтингової групи TCG і автор книги «Шлях торгівлі», який створив кілька бізнесів, який продав особисто товарів на багато мільйонів доларів, який написав десятки статей і пару книг (багато хто знає його як Тадао Ямагучі і до сих пір думають, що це японець ), сформулював 12 порад спеціально для тих, хто хоче зайнятися торгівлею або вже нею займається. Далі слово автору.

Двадцять три роки тому я задався питанням, а чи зможу я займатися торгівлею? Зібрав у знайомих все, що у кого було «зайвого» або «про запас», і пішов на ринок. Сів і став торгувати всякою всячиною. (Так, тоді можна було ось так просто прийти, сісти і почати торгувати.) За три дні продав тільки одну шоколадку, та й то Зголоднілому торговцю з сусіднього лотка. Другу купив і з’їв сам. Але ці три дні стали безцінними для мого майбутнього досвіду в бізнесі і в торгівлі. Найголовніше, я зрозумів, що торгувати не соромно. Що торгувати цікаво. І іноді навіть весело. А, так, ще я зрозумів, що торгувати чортовски важко.

Сьогодні, створивши кілька бізнесів, продавши особисто товарів на багато мільйонів доларів, написавши десятки статей і пару книг (багато хто знає мене як Тадао Ямагучі і до сих пір думають, що це японець), я сформулював спеціально для вас читачі 2 принципи хорошого продавця. Для тих, хто хоче зайнятися торгівлею або вже нею займається.

1. Хороший продавець любить людей

Для когось це може звучати як казка, а для когось як банальність. Проте це саме так.

Без любові до людей виходить не продавець, а «машинка по впарюванні товару».
Можна згадати сумно популярні фрагменти з фільмів Boiler Room ( «Бойлерная») і Glengarry Glen Ross ( «Американці»), в яких автори показали, як не треба, але нашими це все було зрозуміле з точністю до навпаки. Багато хто вчепився в ці фрагменти і досі демонструють їх один одному, вважаючи зразком «правильного менеджменту» і «правильних продажів».

Продавець, який не любить людей, вміє продавити угоду, змусити покупця погодитися з ціною, іншими умовами. Може продавати багато і довго, але продавати довго одним і тим же покупцям він не в змозі. Тому що він їх не любить, а значить, вони ніколи не полюблять його.

2. Хороший продавець любить те, що він продає

Це теж з розряду аксіом. Якщо продавець не користується сам телефонами, якими торгує, якщо він, продає пепсі-колу, сам п’є кока-колу, якщо він, працюючи адміністратором в перукарні, стрижеться в іншому місці, якщо … (тут додай приклад зі свого бізнесу), то головна проблема не в тому, що покупці не будуть йому довіряти, хоча це теж, звичайно, проблема. Ось головна проблема: людина, що продає те, що йому самому не подобається, ніколи не буде щасливою. А нещасний співробітник роблять нещасним своє оточення – і в компанії, і за її межами.

Воно вам треба?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *