Як ефективно працювати вдома?

Як ефективно працювати вдома?

Робота вдома лише на перший погляд здається межею мрій – ніяких начальників, ніяких гучних колег, ніякого переповненого транспорту. Але працюючи вдома, насправді людина стикається з тими ж проблемами, що і в офісі, тільки тепер він повинен вирішувати їх сам. Як саме – читайте в цьому матеріалі.

Скажемо відразу, добровільно перетворювати власну квартиру в офіс – не найкраща, але, безперечно, приваблива ідея. Якщо ви все ж вирішили працювати вдома, то приготуйтеся – вас чекає маса підводних каменів і розставлених всюди пасток. Головна небезпека криється в можливому зсуві просторових і часових меж.

Робота в офісі в більшості своїй регламентована – вісім годин плюс годину на обід. Ці заповітні дев’ять годин – базис, відштовхуючись від якого ви організуєте власне життя. Основна перевага такого ритму в його сталості – ви прокидаєтеся вранці і лягайте спати завжди в один і той же час (ми вже розповідали, наскільки це важливо для організму). До того ж нормований робочий день робить можливим довгострокове планування – ви точно знаєте відповіді на питання, коли у вас відпустка і чи вільні ви в наступний вівторок.

Робота вдома, навпаки, вимагає дуже жорсткої самоорганізації і дисципліни, так як відволікаючих чинників у власній квартирі в сотні разів більше, ніж в офісі – то з котом потрібно пограти, то пил протерти, то в магазин сходити. Домашні справи нікуди не зникають, і бажання вбити двох зайців одним пострілом цілком закономірні, але небезпечні – великий ризик не встигнути ні звіт написати, ні суп зварити. До того ж найчастіше робота вдома не нормована і не лімітована – вона може починатися в 10 або 11 ранку і триватимуть до глибокої ночі. А факт, що вам не потрібно нікуди їхати з ранку, зовсім не сприяє ранньому пробудженню, а навпаки – тільки розхолоджує.

Таким чином, принципова відмінність роботи вдома від роботи в офісі полягає в тому, що вдома ви сам собі режисер, і від того, як ви організуєте себе і свій робочий час, буде залежати не тільки можливе порушення дедлайну, але і буде у вашому житті ще щось, крім роботи.

Перед вами сім нескладних правил, дотримуючись яких ви зможете налаштуватися на робочий лад і встигнути зробити все, що запланували.

1. Сплануйте свій розпорядок дня!

Навіть якщо ви переконані, що хаос – це ваше друге я і ви запросто можете існувати в абсолютній невизначеності, то приготуйтеся вступити в конфлікт з власним організмом, адже йому для злагодженої роботи необхідна стабільність.

По суті, наш організм – це складний інструмент, який можна налаштувати в залежності від того, що ви хочете робити. І чим більше систематизований робочий процес, тим менше часу вам буде необхідно, щоб зосередитися.

Ключовий момент полягає в тому, що потрібно прокидатися (і бажано лягати ввечері спати) завжди в один і той же час і завжди відводити на роботу однакову кількість годин. І ні в якому разі не забувайте про невеликі перерви протягом дня – вони також повинні бути завжди в один і той же час. І не варто недооцінювати значущість цих пауз, без них ефективність праці відчутно падає.

2. Прийміть душ і одягніться!

Навіть якщо вам не потрібно виходити з дому, контрастний душ допоможе не тільки підбадьоритися, але і налаштуватися на потрібну хвилю. І запам’ятайте: працювати в затишній піжамі з котиками або в махровому халаті строго заборонено.

В ідеалі підберіть зручний одяг, який ви будете надягати перед тим, як приступати до виконання робочих справ, і знімати після того, як з усім впораєтесь. Така зміна нарядів послужить своєрідним сигналом для мозку – робочий день почався, значить, потрібно сконцентруватися, або робочий день завершено, значить, можна розслабитися.

3. Не пропускайте прийоми їжі!

Так як працюючи вдома, ви більшу частину часу проводите наодинці з собою і власними думками, то велика ймовірність захопитися робочим процесом і забути пообідати чи повечеряти. Ні, ми не будемо втомлюватися нагадувати: якщо ви не хочете набрати зайві кілограми, пропускати прийоми їжі не можна. Звичайно, у офісних працівників тут є незаперечна перевага – уважні колеги ніколи не дозволять своєму товаришу по службі пропустити обідню перерву, але і вам ніхто не заважає поставити нагадування або будильник. До того ж прийоми їжі можна використовувати і як своєрідні розмежувальні лінії, які розділять робочий день на кілька частин. Наприклад, з ранку, приступаючи до нової задачі, відразу встановіть часові рамки її виконання – до обіду все має бути готове. Така систематизація справ не дозволить вам витрачати час даремно і розтягувати роботу на цілий день.

4. Визначтеся з робочим місцем!

Ніколи (чуєте – ніколи) не працюйте лежачи в ліжку. Мозок звик, що ліжко пов’язане виключно з відпочинком і розслабленням, тому зосередитися буде складно. Точніше, спочатку складно, зате потім, коли мозок перебудується, ви зможете працювати лежачи. Тільки є одна маленька деталь – заснути на цьому  ліжку вже не вийде (привіт, безсоння!). Тому ви повинні вибрати таке місце в квартирі, єдине призначення якого буде ваша робота. Знову ж уникайте нашарування особистого і робочого – ніяких звітів на дивані або на кухні (холодильник в кроковій доступності ще ніколи не обіцяв нічого доброго фігурі). І підтримуйте порядок на вашому столі – ніяких брудних чашок, папірців та книжок з мистецтва.

Пам’ятайте: вас ніщо не повинно відволікати. І так, зі свого аккаунта в фейсбуці теж бажано вийти – і на комп’ютері, і в мобільному.

5. Увімкніть фонову музику і позбудьтеся від дратівливих звуків!

Якщо ви не можете зосередитися на роботі через сторонній шум – сусідський собака теж , адже він гавкає без зупинки з самого ранку – спробуйте піти від зворотного і включити фонову музику. Виберіть щось ненав’язливе (останній альбом Rammstein не підійде) і монотонне, можете включити телевізор, але тільки звук зробіть зовсім тихим, щоб ви не могли розібрати слова. Такий фон допоможе не тільки зосередитися, але і заглушити всі шуми, що йдуть з вулиці і від сусідів. Ну а якщо вам потрібна гробова тиша, то купіть в аптеці беруші, і у собаки за стіною стане на одного слухача менше.

6. Іноді працюйте поза домом!

Вдома, звісно, добре, але хоча б раз на тиждень потрібно міняти обстановку і працювати за його межами. Коворкінг або маленьке затишне кафе c приглушеною музикою – відмінний спосіб урізноманітнити свої робочі будні і отримати нові враження та емоції. До того ж зміна місця порушить звичний сценарій і змусить мозок працювати інтенсивніше, ніж зазвичай – приготуйтеся записувати нові ідеї. Але навіть якщо ви працюєте вдома, не забувайте виходити на вулицю і хоча б годину гуляти на свіжому повітрі. Цей час не тільки забезпечить вас необхідною порцією вітаміну D, але і натхненням до кінця дня.

7. Заохочуйте себе за хорошу роботу!

Якщо у вас зовсім немає настрою щось робити і ви розумієте, що навряд чи зможете записати сьогоднішній день в актив, спробуйте придумати додатковий стимул, який допоможе вам взятися за роботу. Наприклад, пообіцяйте собі, що якщо ви не будете відволікатися протягом години, то в якості нагороди зможете подивитися одну серію улюбленого серіалу. Так, це подачки, але такі подачки створюють ефект «світла в кінці тунелю», до того ж 30 хвилин на одну серію – не така вже й велика плата за цілу годину інтенсивної роботи. А якщо ви під час перегляду ще будете робити зарядку, корисний ефект від подібної перерви можна сміливо помножити на два.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *